ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-22, 00:04

jennyss

Nykomling
jennyss är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Talking Solresa
Hej!
Har någon tips på vart man kan åka om man vill ha en rätt lugn resa med massor av sol och bra stränder?
Helst inte massa pensionärer eller små barn.
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 15:41

iintotheblue

Nykomling
iintotheblue är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Standard
Hejsan!
Om du vill åka nu på vintern/våren så skulle jag rekommendera Kanarieöarna! Där är det garanterat varmt. Jag har varit på Fuerteventura två gånger, en i november och en i mars och det har varit kanonväder med massor av bad och sol. Man får se upp lite med solen bara. En dag var det lite molnigt och blåsigt och man tror att solen inte tar, men på kvällen insåg jag att jag hade bränt mig rejält!
Det enda som kanske är lite trist är att det inte är så mycket liv där. Men vill man ha det lugnt med massor av vackra stränder så är det det perfekta resmålet enligt mig! Dessutom är det inte så dyrt att resa dit, jag skulle gissa att det är det billigaste bland Kanarieöarna.

Hoppas det hjälpte!
Svara med citat

Gammal 2011-12-09, 16:34

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Skulle tipsa om Belize.

Generellt tycker jag hela Latinamerika är mer laidback än södra Asien, i Belize är det nästan extremt laidback. Trots att det är ett väldigt litet land finns det väldigt mycket att erbjuda. Mindre antal resenärer och billigare jämfört med övriga delar av Karibien, samtidigt är det engelskspråkigt vilket gör det lättare än övriga Centralamerika. Kristallklart och varmt vatten, finns gott om möjligheter att snorka med (små) hajar, sjökor och vid korallrev. Fantastisk kreolmat, lyxig choklad (odlas kakao här) och en skön inställning till livet. Det bästa tycker jag ändå är att besöka djungeln och/eller många av de fantastiska mayatemplerna i sann Indiana Jones stil.

Slutligen är landet långt ifrån bamseklubb eller karibien-kryssningsghetto.

Om det är endast stränder du är ute efter finns det väldigt fina stränder i södra Mexico, men där har du också mer "pensionärer och små barn".
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8