ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-30, 13:42

jennifer.i.

Nykomling
jennifer.i. är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard Transibiriska järnvägen
Hej!
Jag och en vän planerar att åka Transibiriska järnvägen, Moskva-(genom)Mongoliet-Bejing. Vi vill stanna i Irkutsk och Ulan-Bator i några dagar. Så jag har lite frågor som jag hoppas att någon kan besvara. Vi vill åka i slutet på februari.
Är det någon annan som har åkt under den perioden och vet hur det var?
Hur länge rekommenderar ni att man stannar i de olika städerna?
Är det några andra städer ni tycker att man inte får missa?
Hur bokade ni era biljetter? Här i Sverige, via en resebyrå eller på plats i Ryssland? Det är ju lite svårt med visum.

Har ni några tips är det verkligen uppskattat!

Tack på förhand
Jennifer
Svara med citat

Gammal 2011-10-30, 17:34

linneasandberg

Nykomling
linneasandberg är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av jennifer.i. Visa inlägg

Hej!
Jag och en vän planerar att åka Transibiriska järnvägen, Moskva-(genom)Mongoliet-Bejing. Vi vill stanna i Irkutsk och Ulan-Bator i några dagar. Så jag har lite frågor som jag hoppas att någon kan besvara. Vi vill åka i slutet på februari.
Är det någon annan som har åkt under den perioden och vet hur det var?
Hur länge rekommenderar ni att man stannar i de olika städerna?
Är det några andra städer ni tycker att man inte får missa?
Hur bokade ni era biljetter? Här i Sverige, via en resebyrå eller på plats i Ryssland? Det är ju lite svårt med visum.

Har ni några tips är det verkligen uppskattat!

Tack på förhand
Jennifer
Hej, ny här så ja hoppas att min kommentar funkar
Jag var i Beijing i april 2011 och det var helt fantastiskt, maten var dock väldigt dålig!
Nä vi var där träffade vi 4st svenska damer som åkte Transibiriska.. De var borta i ca 1 månad.
De hade bokat allt i Sverige och vad jag förstod så startar resan i Moskva, vilket innebär att ni får ta er dit med flyg på egen hand.
Visum måste du skaffa i Sverige så jag antar att det är lättast att boka även resan från sverige (kolla Kina tours tror jag de heter...).

De upplevde att resan "började" först i Kina eftersom de hade endast haft korta turer utanför tåget i de föregående länderna, som mest fick de vara på tåget i 8 dagar (utan att gå utanför) och på tåget finns endast 1st dusch/toa/vagn...

Dessa damer hade i vilket fll, 4 dagar i Beijing, 3 dagar i Shanghai och sedan skulle de vidare till Thailand i 2 veckor.
Övriga länder vet jag inte hur länge de stannar.
Jag kan dock rekommendera 5 dagar i Beijing, mycket shopping och mycket sevärdheter!

Kan även tänka mig att det är väldigt kallt i februari, så packa tungt!

Tror ni får en jättehärlig resa! Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8