|

2011-09-13, 15:00
|
Reg.datum: sep 2011
Rykte: 0
|
Australien vs Sydostasien
Hej jag är en kille på 21 år som nu äntligen har sparat ihop lite pengar för att resa. Jag har hela tiden haft siktet inställt på Australien men har nu börjat tveka lite och har istället börjat kika lite mot t.ex. Thailand, Kambodja etc.
Anledningen till att jag tvekar angående Australien är främst min budget, har lyckats skrapa ihop ungefär 43000kr
För dom här pengarna vill jag vara borta i minst 3 månader och då kanske Australien är lite för dyrt? Men å andra sidan har Australien alltid varit ett drömresmål för mig och jag vill verkligen uppleva landet någon gång under mitt liv.
Australien:
+Naturen och djurlivet
+Barriärrevet dvs dykning
+Möjligheten till jobb, vet dock egentligen ingenting om hur lätt/svårt det är att ordna. Är verkligen inte kräsen på den fronten.
-Pris, är väll som jag förstått det ungefär som hemma alternativt något dyrare.
Thailand:
+Billigt dykcertifikat
+Priserna
+Stränder
? finns så klart flera plus men jag har dålig koll på Thailand.
-Känns inte riktigt lika spännande som Australien
Jag skulle även kunna tänka mig att mellanlanda i Bangkok för att stanna någon vecka i Thailand och ta dykcertifikat för att sedan resa vidare mot Australien. Är det rimligt med tanke på min budget eller är det bara att glömma?
Ja som ni märker så är jag mest sugen på Australien men kom gärna med argument som visar att Thailand är bättre än vad jag tror!
Svamligt inlägg men min egentliga fråga är om min budget håller för 3 månader i Australien eller Thailand?
Tacksam för alla tips och råd jag kan få /Drama
|
|