ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-03, 00:59

Gäst

Standard Solresa med barn, Ryan Air eller annat billigt
Hej!

Jag har lite funderingar på att försöka hitta en resa för mig om min 5-åring. Utresa den 12-13 augusti och sen max 1 vecka. Jag måste vara hemma senast den 21augusti. Det spelar egentligen ingen större roll vart vi åker (Europa), det jag vill ha är en bra barnvänlig strand och ett hotell med pool. Budgeten är 10000 kr totalt för oss båda. Jag vill inte resa ospecificerat, då tar jag hellre bara flyg och fixar boendet på plats, jag vill bo med AC, dusch och toalett på rummet (gärna wlan också). Minst 3*. Som ni ser så har jag lite krav, tror ni det är möjligt att fixa och isåfall, har ni tips på vart jag kan åka? Boka sista minuten med specat hotell tror jag inte är möjligt med min budget så det som kan gå är antingen en flygstol dagen innan eller åka någonstans med Ryan Air. Jag bor i Stockholmsområdet.

Någon som har gjort något liknande och klarat det på en så'n liten budget?

Hälsningar Anna
Svara med citat

Gammal 2011-08-03, 08:09

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Jag gick in på 3 stora resebolags hemsidor och gjorde sökningar och fann flera alternativ. Jag vet inte om alla hade exakt allt du ville ha (men pool hade flertalet). Det är bara att söka.

EDIT:

Det här är bara ett exempel.
Ryanair har flyg till Rhodos flyg för 3300 ungefär.
Hittade ett antal hotel på Rhodos med pool och wifi för ungefär 5000 via hotels.com
3300+5000=8300 vilket blir 1700 över och dem tar jag för arbete utfört.
Senast redigerad av wkstrm den 2011-08-03 klockan 08:17.
Svara med citat

Gammal 2011-08-03, 11:05

Gäst

Standard
Kanske bättre att ställa frågan direkt till en resebyrå....att hitta det du söker ingår i
deras arbete!

Har själv uppmärksammat att priserna är högre iår och när man reser med barn vill man
dessutom ha en extra "utifallatt" buffert....eller?
Svara med citat

Gammal 2011-08-03, 12:47

Gäst (TS)

Standard
Tack för svar. Jag kollade Ryan och Rhodos och biljetterna gick på 5800 kr. Jag har hittat billiga biljetter till Ibiza, men där har jag inte hittat något billigt hotell. Resebyrå tror jag inte kan hjälpa mig, de har inga så billiga resor utan mitt hopp står till Ryan om någon kan tipsa om ett hotell i närheten av någon av deras orter där det finns billiga biljetter.
Anna
Svara med citat

Gammal 2011-08-03, 13:02

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst (TS) Visa inlägg

Tack för svar. Jag kollade Ryan och Rhodos och biljetterna gick på 5800 kr. Jag har hittat billiga biljetter till Ibiza, men där har jag inte hittat något billigt hotell. Resebyrå tror jag inte kan hjälpa mig, de har inga så billiga resor utan mitt hopp står till Ryan om någon kan tipsa om ett hotell i närheten av någon av deras orter där det finns billiga biljetter.
Anna
Jag kollade på biljetter som skulle ta dig hem den 20:e.
blir väl lördag till lördag om jag inte minns fel. Men det var i morse det.
Svara med citat

Gammal 2011-08-03, 16:06

Gäst

Standard Mallorca
Var på Ving-sidan och såg där Mallorca, Sunwing joker 5/8 en vecka fr Arlanda totalt 9600 kr.
Har själv åkt flera ggr på Sunwing joker när barnen var mindre. Jättebra. Hotellen är mkt barnvänliga. Fina poolområden. Allt bara fungerar.
Svara med citat

Gammal 2011-08-03, 18:58

Gäst

Standard
Jurmala,Lettland Fantastisk kust och billigt flyg med tex Norweigan.
Boka eget boende till billigt pris.Annars finns det paketresa med tex Ving.
Går ju även båt och genom Tallink kan du boka hotell.

Nu när det är plus 33 grader här så har ju även Sverige sina smultronställen!
Svara med citat

Gammal 2011-08-03, 21:48

Gäst (TS)

Standard
Om jag bara har lite is i magen så kan jag nog hitta en flygresa med charterbolag för ca 1500 kr/person. Det verkar finnas till olika öar i Grekland. Sen är boendet inte så dyrt där så då borde jag klara 10000 kr totalt (jag har tänkt mig inkl. mat och nöjen på plats).

Jag trodde att det skulle gå att göra något liknande med Ryan Air, men det blir nog dyrare ändå om jag inte vill till Ibiza där jag tyvärr inte hittat något billigt boende). Östersjön är för kallt för mig, jag vill kunna bada i timmar.

/Anna
Svara med citat

Gammal 2011-08-03, 23:30

Gäst

Wink
Ha väskan packad och klar....såg superbilliga sista minuten(5/8) till Grekland med
Apollo.Finns säkert veckan du kan åka också.
Håller tummarna!
Berätta hur det gick.
/Lizz
Svara med citat

Gammal 2011-08-10, 13:46

Gäst (TS)

Standard
Igår bokade jag min resa efter att ha bevakat sistaminuten-priserna. Valet stod mellan någon ö i Grekland eller Mallorca och till sist valde jag Sunwing resort Cala Bona för 5000:- per person. En budgetspräckare då jag ju planerat att klara hela resan på det beloppet, men jag tror det är värt merkostnaden för nu får jag hotell där jag vet att det finns en bra poolanläggning. Kollade på Sunwing Joker också, men hann aldrig boka innan de var slut. Priset var ungefär detsamma så det spelar ingen större roll. Hade jag haft lite is i magen hade jag nog kunnat komma billigare undan med samma standard, men priserna rörde sig så pass mycket upp och ner så jag vågade inte chansa.

Tack för alla tips!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8