ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-29, 19:36

Gäst

Standard Resebudget Sydamerika?
Hej! Jag planerar att åka till Sydamerika i början av 2012 men har lite funderingar angående budgeten.

Jag vill vara borta ungefär 5 månader. Planerar att börja i Brasilien och sen ta mig igenom Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, Chile och avsluta i Argentina. Tanken är att ta sig mellan de olika länderna med buss/tåg. Planerar att bo billigt (dooms, guesthouse) men vill ändå kunna unna mig äventyr en del utflykter, god mat och dryck.

Är det någon som gjort en liknande resa som kan tipsa om en rimlig budget?
/ Hanna
Svara med citat

Gammal 2011-08-07, 20:58

camaroubbe

Exclamation Varning
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej! Jag planerar att åka till Sydamerika i början av 2012 men har lite funderingar angående budgeten.

Jag vill vara borta ungefär 5 månader. Planerar att börja i Brasilien och sen ta mig igenom Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, Chile och avsluta i Argentina. Tanken är att ta sig mellan de olika länderna med buss/tåg. Planerar att bo billigt (dooms, guesthouse) men vill ändå kunna unna mig äventyr en del utflykter, god mat och dryck.

Är det någon som gjort en liknande resa som kan tipsa om en rimlig budget?
/ Hanna
Åk inte till Venezuela du får med största säkerhet bara problem, jag har familj där sedan 11 år och pga korruption o våldsamheter så ber jag dig välja bort detta.
Välj vackra Colombia istället.
För mer info se:
Ubbe's & Mary's Travel Site - Home
Svara med citat

Gammal 2011-09-28, 22:55

Gäst

Standard
Hej!

Jag är att jag också ska resa till Sydamerika i början av 2012. Jag googlade på budget och klickade mig hit. Tänkte resa iväg i 5-6 månader och min budget för vistelsen kommer nog ligga på ungefär 45 000. Som jag har fattat det går det att leva billigt men ändå komma iväg på utflykter och annat. Jag ska resa på egen hand och bland annat besöka en kompis som pluggar i Buenos Aires. Det är häftigt om vi stöter på varandra! Lycka till med resan!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8