|
Fritidsresor bryr sig INTE om kunderna ...
|

2011-07-29, 18:06
|
Reg.datum: jul 2011
Rykte: 0
|
dåligt av Fritidsresor
Jag skrev ett mail till de den 7 juni och skickade ett nytt den 14 juli. har inte fått något svar. Är det bara mig som de inte svarar?
|
|
|

2011-07-30, 18:35
|
|
NU HAR ÄVEN DEN AV-/OMBOKADE RESAN BLIVIT AVBOKAD ... nu börjar Fritidsresor bli komiska ... precis som jag skrev när jag började tråden så avbokade Fritidsresor vår resa den 23 oktober, vi fick själva ordna hotell till en merkostnad (via Ving) men var ändå "tvungna" att flyga med Fritidsresor den 25 oktober ... jag skrev en ironisk fråga i mitt första inlägg där jag uttryckte en undran över om den ombokade flygresan nu skulle bli av ... OCH GISSA VAD SOM HÄNT??? Fritidsresor har kommit på att den flight vi blev ombokade till (för två veckor sedan) den 25 oktober skulle in på teknisk service och nu är även den flighten inställd ... Fritidsresor kunde dock erbjuda oss en tredje flight som skulle gå den 27 oktober ... nu vågar vi inte lita mer på Fritidsresor, vi har bokat reguljärflyg med Thai Airways istället så nu vet vi att vi kommer iväg till Thailand! Tack för oss Fritidsresor, hädanefter blir det andra marknadsaktörer som får vårt förtroende!
|
|
|

2011-07-30, 18:47
|
|
|
Helt rätt! Med Thai Airways får man vad man betalar för! Kvalitet! Hoppas ni får en bra resa och kan lägga detta bakom er. Reste med fritidsresor till Kreta i juni, det var katastrof aldrig mer! Charlotta.
|
|
|

2011-07-30, 21:22
|
|
|
Turkish
Jag flyger med högklassiga Turkish Airlines till Bangkok ( 31 okt - 24 nov).
Biljettpris 5367 kr.
|
|
|

2011-07-30, 22:51
|
|
Varför?
Varför får man vänta så länge på svar från Fritidsresor. Jag hade telefonkontakt med de i början på juni och de skulle kolla upp en sak och sedan återkomma. Har skrivit två mail till de, men de har inte hört av sig.
|
|
|

2011-08-07, 15:13
|
|
|
Svar till Oneway
Att hotellet bara har två F tycker jag är ointressant. Det som står om hotellet bör väl stämma? Står det att det är städning 6 gånger i veckan ska det väl vara det? Står det 300 meter till stranden ska det väl stämma? Vi hade räknat med ett mindre bra hotell men vi vill också ha det vi betalar för. Vi valde det för att det var relativt nära till stranden och billigt. Vi fick byta rum tre gånger, betalade för AC som vi inte fick första natten. Jag har tidigare bott på liknande hotell men då har städningen varit lika många gånger som det står i beskrivningen. Vi gjorde en utflykt med Fritidsresor som kostade 58 euro per person. Apollo har exakt samma utflykt och tar 43 euro. Vi fick ingenstans att duscha sista dagen. Vi fick gå till ett Apollohotell. Nej tack till Fritidsresor hädanefter.
|
|
|

2011-08-12, 21:45
|
|
Någon mer
Någon mer som har fått vänta i över två månader på svar?
|
|
|

2011-08-13, 13:51
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Citat:
Ursprungligen postat av miamia
Jag skrev ett mail till de den 7 juni och skickade ett nytt den 14 juli. har inte fått något svar. Är det bara mig som de inte svarar?
|
Nejdå, har väntat på svar jag med och tjatat på svar, fick svar då jag redan var på plats på resmålet och inget av det jag önskade kunde dom uppfylla :-)
|
|
|

2011-08-14, 01:23
|
|
Det låter ju som på er att jag haft riktigt tur när jag mailat Fritidsresor? För jag fick svar dagen efter(mailade dock på kvällen dessutom).
|
|
|

2011-08-30, 15:23
|
|
|
fritidsresor
Hej
Tusen tack för ditt inlägg om Fritidsresor, jag hade tänkt för första gången boka charter med Fritidsresor till Thailand med min familj, men efter ditt inlägg bestämde jag mig för att avstå
Fritidsresor och boka som vi alltid har gjort reguljärt med Thai Airways väldens bästa flygbolag.
Tusen tack för att du förmodligen befriade mig från en massa problem och jag hoppas ni får
en trevlig resa ändå och fira din far-mor.
Med Vänliga hälsningar
resetokig
|
|
|

2011-08-30, 19:18
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej
Tusen tack för ditt inlägg om Fritidsresor, jag hade tänkt för första gången boka charter med Fritidsresor till Thailand med min familj, men efter ditt inlägg bestämde jag mig för att avstå
Fritidsresor och boka som vi alltid har gjort reguljärt med Thai Airways väldens bästa flygbolag.
Tusen tack för att du förmodligen befriade mig från en massa problem och jag hoppas ni får
en trevlig resa ändå och fira din far-mor.
Med Vänliga hälsningar
resetokig
|
Måste bara ställa frågan, hur i all världen kom ni fram till att boka med Fritidsresor om ni åkt med Thai Air innan ??? är det ett hjälplöst hjärnsläpp, eller .... ????
|
|
|

2011-09-08, 20:26
|
|
Ingen orsak, bara trevligt att kunna var behjälplig!
|
|
|

2011-09-29, 14:20
|
|
bryr de sig inte om sina kunder?
Min vän mailade sitt telefonnummer till Fritidsresor förra veckan för att de ville gärna ringa till henne, men hon har inte hört något från de. Tycker att det är dåligt av de.
|
|
|

2011-11-13, 20:37
|
|
|
Hitta boende när du är på plats =)
Vi åker hela familjen med en dotter på 7 år till Thailand igen nu i jul och vi ska stanna 3 veckor. Vi bokar alltid sista minuten för det är grymt billigt. Våran förra resa till Thailand betalade vi 4100 kr per person tur och retur i 2 veckor med direktflyg. Allt gick grymt smidigt och vi resta med Apollo nu till mitt tipps till alla! Ta med er en stor *TOM* ryggsäck och res runt i Thailand så att ni får uppleva saker. Fattar inte hur man tänker när man betalar 3-5 gånger mer med boende när man blir fast där tills man ska hem nähh fy va tråkigt. Vi bodde på 8 olika ställen och han se så otroligt mycket av Thailand på så kort tid. Vart man än åkte så fanns det boende till och med fina ställen kring jul var inget problem. Vi hyrde en tuk tuk och åkte runt i Kolanta och tittade på flera olika boenden innan vi bestämde oss för ett lite finare en dag innan jul var det och tror vi betalade 400 kr per person i 2 nätter. Det billigaste boendet var 50 kr per natt dock då utan ac men,men går hur bra som helst utan det.Ett bra tipps är ju att fylla din stora ryggsäck nån dag innan hemresan så att man slipper dra en tung väska med sig. Inte för att du behöver bära den för det gör dem åt dig  ) VILLE BARA TIPSA ALLA LITE.
|
|
|

2012-01-03, 21:20
|
|
Varför är Fritidsresor så dåliga på att hjälpa till?
|
|
|

2012-01-10, 13:16
|
|
|
Vi har också råkat ut för att fritidsresor valde att ställa in den avgången till Thailand som vi var inbokade på nu i februari. Vi var ett sällskap på 14 st. Det var inte lätt att boka om, vi fick välja ett annat resemål/land då hotellen var slut. Mycket dåligt!!!
|
|
|

2012-01-28, 22:33
|
|
|
Vad tråkigt att det blev ändrat 2 gången. Har aldrig råkat ut för sånt ännu. Och vad synd att du är så besviken på Fritidsrsor, samma besvikelse har jag på Apollo. Väljer alltid Fritidsrsor nu. Blivit lurad, beskrivning som aldrig stämmer, mögliga rum på 5 stjärniga hotell personal som aldrig kommer till hotellet trots att nån skulle vara där varje dag osv.
Däremot när det gäller förseningar pga trasiga flyg fattar jag mig inte alls på er som klagar. Skulle ni verkligen föredra att riskera och kanske dö eller är det bättre att vänta 10 timmar. Jag väljer lätt att vänta och inte sitta och behöva va rädd under hela flygresan.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|