ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-11, 15:03

Cola

Nykomling
Cola är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard Billig resa i väntan på långresa, tips?
hej!
Jag och sambon sparar till långresa 2012, vilket ju är hur kul som helst. Men nu har vi ett par veckors semester (början av augusti) och vi vill gärna göra en resa denna sommaren med. Kruxet är att denna resa inte får vara dyr!

Vi vill komma utanför Norden, vi gillar dock inte charterresor till ställen som Mallis, Turkiet etc. Vi vill vara borta 7-10 dagar. Vi har bil och mc och är väldigt flexibla. Vi vill göra av med max 10 000 kr för båda på resan.

Vem har tips? Vi vill komma så billigt undan som möjligt men ändå få en upplevelserik semester.... Svår nöt att knäcka :-)

Tacksam för alla tips och idéer!
/Cola
Svara med citat

Gammal 2011-07-11, 18:06

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Cola Visa inlägg

hej!
Jag och sambon sparar till långresa 2012, vilket ju är hur kul som helst. Men nu har vi ett par veckors semester (början av augusti) och vi vill gärna göra en resa denna sommaren med. Kruxet är att denna resa inte får vara dyr!

Vi vill komma utanför Norden, vi gillar dock inte charterresor till ställen som Mallis, Turkiet etc. Vi vill vara borta 7-10 dagar. Vi har bil och mc och är väldigt flexibla. Vi vill göra av med max 10 000 kr för båda på resan.

Vem har tips? Vi vill komma så billigt undan som möjligt men ändå få en upplevelserik semester.... Svår nöt att knäcka :-)

Tacksam för alla tips och idéer!
/Cola
Så var bor ni i landet då ? Vilken flygplats vill ni åka från, bor ni så till att ni kan ta båt från nån svensk kust, eller bor ni nära Ryanairs flygplatser ?
Ni har alltså 10.000 kr i totalbudget, inkl, transport, hotell, mat och övriga utgifter ?
Svara med citat

Gammal 2011-07-12, 08:33

Cola

Nykomling
Cola är inte uppkopplad

Standard Billig resa i väntan på långresa, tips?
Tack för input! Vi bor i Malmö, så vi har nära till Kastrup och Sturup samt de flesta hamnar. Ja, total budget är 5000 kr per person.

Tack o hej
Cola
Svara med citat

Gammal 2011-07-12, 13:14

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Cola Visa inlägg

Tack för input! Vi bor i Malmö, så vi har nära till Kastrup och Sturup samt de flesta hamnar. Ja, total budget är 5000 kr per person.

Tack o hej
Cola
Välj länder med lågt semesterindex, tex Baltiska länder och tex Kroatien
Mitt tips är att flyga från Malmö med Croatia Airlines tur&retur Split.
Pris ca 1000 kr per person
Hyr ett rum privat, pris beroende när i augusti ni åker, ca 2500-3000 kr /vecka
Desto senare ni åker, desto mer kan ni förhandla om priset.

Jag själv har bott i Nin (Zadar) för 1400 kr / vecka.
Utland: Hela världen > Utland | Blocket
Totalt ca 5000 kr

Då har ni 5000 kr kvar (350 kr/dag/person)och väljer ni rum med eget kök, fixa frukost och ev. nåt mer mat hemma, njut av Kroatien, hav, land, vacker natur.

Ni kan flyga med Ryanair/Skavsta till Zadar och komma billigare undan med både flygpris och boende, men det är 50 mil till Skavsta från er.
Svara med citat

Gammal 2011-07-13, 09:27

Cola

Nykomling
Cola är inte uppkopplad

Smile Billig resa i väntan på långresa, tips?
Supertack för tipsen!
Svara med citat

Gammal 2011-07-13, 09:34

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Mitt tips är Polen, antagligen tar ni färjan från Ystad till Swinouscje eller Wizzair från Malmö till Gdansk. Flygbiljetter finns från 200 kr/person.
Svara med citat

Gammal 2011-07-17, 19:50

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Håller med Micke om WizzAir. Där kan man hitta superbilliga flygbiljetter till Polen, Ungern och Serbien.

Ett par dagar i Gdansk är inte fel. Har man tur med vädret kan man sola och bada i den närliggande badorten Sopot, och priserna är inte heller så höga. Jag och flickvännen flög dit i högsäsong, bodde 2 nätter på 4* hotell och gjorde oss av med sammanlagt 2500kr inkl mat

Budapest är också billigt (om man undviker värsting 5* hotell och restauranger) och hur roligt som helst. Passa även på at ta ett dopp i Balatonsjön, 2h med lokaltåg från Budapest! Rekommenderas!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8