ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-04, 20:21

solveig@bydalen.com

Standard Vill spela golf i ett varmare land i jan-mars
Jag vill bort från kylan i Sverige under jan-mars 2012. Vill bo i lägenhet med självhushåll och jag vill också spela golf. Kruxet är att jag gärna vill att mina vänner ska kunna komma och hälsa på. Så det är inte helt fel om Ryanair landar inom räckhåll.
Någon som har några tips/någon erfarenhet av detta?

Mvh Solveig
Svara med citat

Gammal 2011-06-07, 14:12

Gäst

Thumbs up gambia
Citat:
Ursprungligen postat av solveig@bydalen.com Visa inlägg

Jag vill bort från kylan i Sverige under jan-mars 2012. Vill bo i lägenhet med självhushåll och jag vill också spela golf. Kruxet är att jag gärna vill att mina vänner ska kunna komma och hälsa på. Så det är inte helt fel om Ryanair landar inom räckhåll.
Någon som har några tips/någon erfarenhet av detta?

Mvh Solveig
hej solveig.
många svenskar har nu börjat rest till gambia under vintern för att spela golf i värmen och till bra charterpriser så är det ett bra resmål för sol och bad och golf.
golfbanan är väldigt fin i gambia och för bara 80kr så får du en kille som bär din golfväska runt i värmen till alla hål. men från arlanda så är det bara ving som kör charter och det finns inte avgångar med ryanair om du inte reser från england.

men lite fakta priser på tex 4veckor hotell med frukost 5min från golfbanan ligger nu på 8500kr med flyg och hotell med frukost och lunch. och flyg till banjul finns varje vecka från arlanda under vintern och flygstol ner och hem med ving kostade förra året 3300kr så det är inte så farligt dyrt. ring och prata med ving för dom har bra priser som inte visas på nätet. och i gambia så gäller hotell/lägenhet för hela rummet och inte per person.

alla hotell runt golfbanan har egna bilar och vakter som kör dej och fixar allt som behövs för en trevlig golfdag. sen att du får sol och att det är ca 33 grader i atlanten under jan är väldigt skönt det med. man kan även hyra hela hus av svenskar lever och bor i gambia under vintern. en lägenhet för 1 månad kostar ca 1500kr och du hittar dom på blocket.
priserna blir billigare om man bokar länger. värt att kolla om du är resvan och kan ta en flygstol och hyr hus lägenhet av en svensk. men då kostar det att äta ute, men en luch kostar ca 30kr på en bra resturang så det överlever du.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8