|
Perfekta resmålet med mamma?
|

2011-05-08, 23:04
|
Reg.datum: maj 2011
Rykte: 0
|
Perfekta resmålet med mamma?
Hej!
Jag tänkte ta med mig min kära mamma på en resa i september, då vi båda förhoppningsvis har fått semester.
Jag har absolut ingenting emot äventyr och "wild-life", men min mamma är av den mer bekväma och försiktiga sorten så jag tänkte mig att någonstans i Europa hade varit bra. Eller?
Någon som har förslag på ett semestersmål för 2-3 veckors semester i Europa, där det fortfarande är bra väder i september?
Tack på förhand!
Josefine
|
|
|

2011-05-09, 08:57
|
|
|
Jag rekommenderar Cicilien. en mycket trevlig ö att tillbringa ett par veckor på, härliga stränder och mycket att titta på vid olika utflykter.
|
|
|

2011-05-09, 20:01
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Citat:
Ursprungligen postat av Finn
Hej!
Jag tänkte ta med mig min kära mamma på en resa i september, då vi båda förhoppningsvis har fått semester.
Jag har absolut ingenting emot äventyr och "wild-life", men min mamma är av den mer bekväma och försiktiga sorten så jag tänkte mig att någonstans i Europa hade varit bra. Eller?
Någon som har förslag på ett semestersmål för 2-3 veckors semester i Europa, där det fortfarande är bra väder i september?
Tack på förhand!
Josefine
|
Alanya, Antalya, Kreta, Santorini, Mallorca....... :-)
|
|
|

2011-05-09, 20:41
|
|
Tack för tipset! Jag tror nog det gick hem hos mor min, haha.
Är det någon som vet något om Island under september? Ingen solsemester direkt, men naturen går ju inte av för hackor! Hur ser det ekonomiskaläget ut på ön?
|
|
|

2011-05-11, 12:40
|
|
Jag skulle också tipsa om att åka söderut. Men om ni har hela två-tre veckor kanske ni kan åka runt lite? Kanske först flyga till nån mysig stad i Europa, typ Budapest, och sen fortsätta ner mot Medelhavet där det fortfarande är varmt och skönt i september. Hyr en bil och kör runt och se lite olika platser. Om Turkiet verkar lockande så skulle jag rekommendera väst- och sydvästkusten; Cesme, Efesos, Pamukkale, Bodrum... Både vackert och historiskt.
|
|
|

2011-05-13, 13:24
|
|
Har också funderat på Budapest, så jag tycker din idé låter väldigt bra!
Mamma är nog däremot skeptisk till Turkiet. Krävs det speciell körkort för att köra bil i Europa? Det kommer vara jag som får sitta bakom ratten då mor inte har körkort.
|
|
|

2011-05-13, 15:48
|
Reg.datum: sep 2009
Rykte: 3
|
Perfekta resmålet med mamma
Ja Budapest var verkligen en sevärd och mycket vacker stad! Vi tyckte väldigt mycket om Prag, men Budapest var nog ett snäpp bättre och ännu vackrare och mer att uppleva. Vi var där i april och hade 20-26 grader varje dag, helt underbart! I september är det nog också väldigt mysigt att vara där med lagom temperatur kan jag tänka mig. Vi bodde på ett trevligt hotell som heter Palazzo Zichy men kan också tipsa om ett nyöppnat hotell där som ska vara ett riktigt fynd - Eurostars Budapest Center. Hotellet är 4-stjärnigt, ligger bra till mitt i stan, och kostar bara 500 kr/natt för ett dubbelrum! Hotel Eurostars Budapest Center | Hotel en Budapest centro
Mer foton o tips om Budapest här desires
|
|
|

2011-05-13, 20:57
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Citat:
Ursprungligen postat av Finn
Har också funderat på Budapest, så jag tycker din idé låter väldigt bra!
Mamma är nog däremot skeptisk till Turkiet. Krävs det speciell körkort för att köra bil i Europa? Det kommer vara jag som får sitta bakom ratten då mor inte har körkort.
|
Det är många som är skeptiska mot Turkiet, det var jag med en gång i tiden.
Jag har rest mycket runt i Europa och även andra delar av världen, men längtar alltid tillbaka till Turkiet, väldigt vacker natur, fantastiska stränder, maten helt otrolig, service och vänlighet och hjälpsamhet i överflöd.
Turkiet har en rik historia och mycket bevarat, massor att se.
Men skall du köra bil så tror jag det är mer lagom avstånd att hålla dig inom Europa, men kolla noga allt du behöver, gällande körkort, försäkringar mm. Motormännens Riksförbund
|
|
|

2011-05-17, 08:53
|
Reg.datum: okt 2009
Rykte: 3
|
Amalfikusten
Jag rekommenderar Italien och amalfikusten. Vi bodde i en liten mysig stad som heter Sorrento och därifrån gjorde vi dagsutflykter till Capri, Positano, Neapel och Pompeji. Det blev en resa med både sol, bad och kultur. Att få se Pompeji var en upplevelse, men jag rekommenderar att ni har guide (det hade inte vi, vilket vi ångrade efteråt). Positano åkte vi till två gånger, och det är en jättefin mysig liten stad vid havet med hus i flera olika färger. Jag tycker att Italien är ett underbart land med vacker natur, så jag tycker verkligen ni borde åka dit!
|
|
|

2011-05-18, 17:46
|
|
|
Island
Tycker att ditt egna förslag Island låter fantastiskt spännande!
Miljövänligaste landet i världen! Man kan ju bada i varma källor
men sola...nja
Åker ni bil så är ju Norge underbart och en tur med Hurtigrutten oförglömelig.
Det är ju inga billiga länder men otroligt vackra att uppleva!
|
|
|

2011-05-23, 02:32
|
|
|
gardasjon
Hej !!
Jag rekommenderar gardasjon av hela mitt hjarta !! September ar en underbar manad att tillbringa vid gardasjon och det finns mycket att se och gora for bade dig o mamma  . Man kan gora olika utflykter runt sjon var dag med sjo batarna sa egentligen behovs ingen bil !! till Verona som ar en helt underbar stad och venedig tar man sig latt med tag !! I september ar det oxa "vin-manad" , vindruvor skordas och flere "festa del vino" ordnas i byarna runt sjon !!
Vi har en lägenhet mitt i centrum av staden Desenzano del Garda (storsta staden vid sjon) som vi nu hyr ut under dessa ar som vi bor i usa ! Det gar bra att kontakta oss om ni vill ha mer information och om det finns intresse !
var hemsida : Apartment rentals in Desenzano del Garda, Lake Garda, Lombardy / Italian Lakes, Italy
Ha en fin sommar och en kommande resa !
Mariann
mannebengs@hotmail.com
|
|
|

2011-06-02, 12:25
|
|
Jag håller med om Budapest. Prag är ett annat trevligt och fint ställe att ta sin mamma. Tre veckor låter som rätt lång tid för en stad dock. I grekland finns ju mycket att se om man både vill ha historia, storstad och vackra stränder och natur.
Senast redigerad av Maya_90 den 2011-06-13 klockan 14:48.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|