ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-05-07, 15:26

l3007

Nykomling
l3007 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Standard Behöver tips på oförstörda festresemål!
Hej, jag och min vän (vi är 20 år) letar frebilt efter ett bra ställe att åka till i sommar. Hade tänkt Portugal men hittar inga direktflyg och allt bara verkar krångligt så nu är vi tillbaka på noll igen.

Vi vill åka någonstans där det finns bra stränder och ett bra nattliv. Är dock inga extrema partybrudar som aldrig vill ha lugn ro så därför inget nerspytt ställe som Rhodos etc. Gillar de genuina, alltså inget ställe där varje bartender är svensk.

Jättetacksam för tips!
Svara med citat

Gammal 2011-05-09, 07:56

kalkon

Nykomling
kalkon är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Standard
Är gärna också tacksam för ett svar på denna tråd, letar dock inte efter fest på samma sätt. Men möjligheten skall finnas. Vi är 3 barndomskompisar på 23-25 och kommer åka 2a veckan i juni. Sett över lite på kroatien...
Svara med citat

Gammal 2011-05-11, 00:31

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Svarta havet - Bulgarien är svenskifierat sedan länge men Rumänien har fortfarande en lokal charm.

Atlanten - Jersey och Guernsey är oförstörda badparadis strax utanför Frankrikes atlantkust.

Adriatiska havet - Italien och Kroatien är kanske för "typiska" men Montenegro är gudomligt vackert och fortfarande ganska oförstört.

Madeira och Azorerna - Inte lika svenskifierat som Kanarieöarna, med en nästan tropisk charm!

Hoppas det hjälper något
Svara med citat

Gammal 2011-05-12, 10:23

MatildaL

Nykomling
MatildaL är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Standard
Hej!

Jag tror Kroatien är ett bra alternativ, känns som att det finns många genuina platser att besöka och mycket att se. Dessutom så är det billigt att leva där. Jag funderar själv på att åka dit i Juni och har hittat billiga flygbiljetter dit kolla in: Billiga flyg till Kroatien - Billigast pÃ¥ Flygresor.se, tänkte flyga till Split och vara där några dagar och sen ta båten ut till öarna i skärgården.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8