ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-12, 21:53

ResAnn

Nykomling
ResAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard Weekend
Hej! Jag hoppas få med mig min sambo på en weekend resa i början på juni. Vi ska ha barn i slutet av augusti och därför hade det varit skönt att komma bort ihop innan. Sen dröjer det ett tag.
Men jag vet inte riktigt vart vi ska åka. Det blir torsdag till söndag. Jag tycker om att se mycket av landets kultur, historia, sevärdheter. Helt enkelt får det gärna hända lite och får gärna vara lite annorlunda.

Vad har du för resmålstips till mig???
MVH
Svara med citat

Gammal 2011-04-12, 22:03

black_betty

Globetrotter
black_betty är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Vi ska ha barn i slutet av juni så vi ville också åka på en lite resa tillsammans innan det var dags. Vi åkte till Tallin ett par dagar och bodde på SPA hotell, det tyckte vi var jätte skönt att få koppla av lite! Tänk på att i juni kanske du känner dig rätt stor och tung

Tänk också på vad gäller försäkring och sjukvård osv om det skulle hända något med barnet/dig, om den får för sig att titta ut tidigare än planerat till exempel, när ni är borta.

Gammal 2011-04-19, 02:37

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Ett tips är att hålla sig inom Europa. Annars slösar man bort för mycket tid på själva resandet. Det finns gott om resmål att välja bland. Har man en tajt budget kan Östeuropa locka med sina låga priser på mat och shopping. WizzAir flyger från Skavsta, Göteborg och Malmö till bla. Warszawa, Budapest, Belgrad och Kiev för småpengar. AirBerlin flyger från Landvetter, Göteborg, Visby och Köpenhamn till Berlin.

Alternativt kan ni ta en titt på Norwegians linjenät. Blunda, peka på bildskärmen och se vilken destination ni hamnat på eller helt enkelt kika i deras lågpriskalender!
Svara med citat

Gammal 2011-04-19, 05:00

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Försäkring (hämtat från barntotal.se)
En genomgång av ett flertal försäkringsbolags regler visar att hemförsäkringarnas reseskydd normalt upphör efter 28:e graviditetsveckan. Om man föder ett barn efter denna tidpunkt innebär detta alltså att man får varken ersättning för barnets sjukvårdskostnader eller ekonomisk hjälp med hemtransport.

Flyg
Flygbolagen har olika bestämmelser för hur gravida får lov att flyga. Många flygbolag tillåter inte att du flyger under graviditetens fyra sista veckor. Vissa kräver läkarintyg om du ska flyga under graviditetens sista två månader. Det handlar inte om att själva flygresan är olämplig utan om risken för att du föder ombord eller att du drabbas av graviditetskomplikationer. Kontrollera därför vad som gäller för ditt flygbolag eller din researrangör. Att flyga i små flygplan utan tryckkabin är däremot direkt olämpligt. Tänk på att du bör använda stödstrumpor.
Svara med citat

Gammal 2011-04-19, 05:06

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ResAnn Visa inlägg

Hej! Jag hoppas få med mig min sambo på en weekend resa i början på juni. Vi ska ha barn i slutet av augusti och därför hade det varit skönt att komma bort ihop innan. Sen dröjer det ett tag.
Men jag vet inte riktigt vart vi ska åka. Det blir torsdag till söndag. Jag tycker om att se mycket av landets kultur, historia, sevärdheter. Helt enkelt får det gärna hända lite och får gärna vara lite annorlunda.

Vad har du för resmålstips till mig???
MVH
Vilnius, Riga, Prag, Gdansk, Split, Zadar, Rom, Girona....

Riga
riga - Sök på Google

Glöm inte - Europeiskt sjukförsäkringskort
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8