ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-27, 22:29

mjolnir

Nykomling
mjolnir är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till mjolnir
Exclamation Resa kort, varmt och billigt i maj
Ja, rubriken säger nog det mesta jag är ute efter. Min flickvän har troligen lyckats sluta röka då och som en belöning/morot till henne är hon lovad en resa till solen av mig. Diverse omständigheter kräver dock följande:
  • Max en vecka
  • Så varmt som möjligt
  • Så lite jetlag som möjligt
  • Tryggt
  • Max 5k/person i totalkostnad
  • Kortast möjliga restid

Galna krav vad vet jag? Mellanösternsituatione(r)n(a) gör utbudet mer begränsat men nåt måste det väl finnas? Det är svårt att leta på nätet då vi flummigt riktat in oss nån gång i maj och där vi inte från början vet vare sig destination eller avreseort. Sthlm/Karlstad/Oslo eller typ mellansverige funkar. Tips emottages tacksamt!
Svara med citat

Gammal 2011-03-28, 10:29

Robin.larsson

Moderator
Robin.larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 6

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard
Hej!

Vad trevlig att hon har slutat att röka, riktigt bra jobbat!

Jag tycker att ni ska ta och åka till Grekland och ön Kreta. Åker du charter dit kan du kanske lätt komma under 5000 kronor med hotell och mat i en vecka, det är ganska billigt där och väldigt bra mat. Temperaturen ligger runt 25 grader i skuggan i maj och ungefär 20 grader i vattnet, men det brukar alltid vara lite varmare (dock ingen garanti). Ön är väldigt trygg och människorna där är väldigt trevliga.

Restiden ner till Grekland och ön Kreta tar ungefär 4 timmar (lite kortare)

Gå in och kolla på dessa sidor:
Resor och charterresor hos Fritidsresor
Resor hos Ving - Boka en utlandsresa och njut av en härlig semester!
Resor, charterresor, sista minuten resor, flyg & hotell – Boka resan på Apollo.se

Sedan behöver du inte alltid åka charter, fast jag tycker att det är väldigt bekvämt.

Hoppas ni hittar något hotell som passar och något bra resmål.
Trevlig resa,

Koh Lanta 27/1-12 - 14/3-12
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8