ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-27, 13:36

Gäst

Standard Resa i April - vart?
Hej!
Jag och min sambo vill resa någon stans under april eller början av maj, men vet inte vart och önskar få tips.
Vi vill gärna åka till något ställe där det är varmt, det får inte kosta för mycket och det får gärna vara sevärdheter omkring som man kan besöka.

Vi har funderat på Aten eller Rom, men hur är vädret där i april?
Vi har även funderat på Kanarieöarna, men vill inte hamna i något allt för turistigt med bara hotelkomplex, finns det tex någon fin stad där man kan besöka? och där man ändå kan få lite sol och bad?

Men vi tar gärna emot fler tips på vad som helst egentligen. Så berätta gärna om era bästa tips, tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2011-03-27, 16:08

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!
Jag och min sambo vill resa någon stans under april eller början av maj, men vet inte vart och önskar få tips.
Vi vill gärna åka till något ställe där det är varmt, det får inte kosta för mycket och det får gärna vara sevärdheter omkring som man kan besöka.

Vi har även funderat på Kanarieöarna, men vill inte hamna i något allt för turistigt med bara hotelkomplex, finns det tex någon fin stad där man kan besöka? och där man ändå kan få lite sol och bad?

Men vi tar gärna emot fler tips på vad som helst egentligen. Så berätta gärna om era bästa tips, tack på förhand!
Om ni inte vill på nån långresa, så kan Kreta, Cypern och Alanya vara fint den tiden, om ni inte vill ha 40 gr varmt.
Jag själv åker till Kreta 30 april.
Svara med citat

Gammal 2011-04-03, 11:33

ResAnn

Nykomling
ResAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard Malta!
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!

Jag föreslår Malta.
Det var länge sedan jag var där och det var nog i slutet av maj. Kanske är det inte jätte varmt i vattnet vet ej. Vi hade super väder och badade och solade. Tycker att ön hade det mesta. De är engelsktalande och därför inga problem med språket. Inget intjatare att man skulle gå in på deras restauranger. Vi bodde ungefär mittemellan hamnen och nya staden. Var nära och gå. Mysigt. Åkte över till gamla staden ute på en ö utanför. Där gick vi runt. Var i hamnen och fikade och tittade på båtarna. I nya själva staden var vi på bio, käkade middag och strosade runt. Många ungdomar är där och läser engelska så det var mycket folk ute på kvällen.
Vi åkte på en tur med buss till en marknad och var även ute i båt och tittade på grottor.
Vi åkte även buss till en ö där vi badade och solade.
Jag gillade ön eftersom det fanns både bad och sevärdheter och historia.

Lycka till med er resa!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8