Jag och tjejen har haft AI vid ett resetillfälle, det var på Maldiverna.
Anledningen var för att vi visste att det skulle kunna bli dyrt annars, och att få ta del av all dryck och snacks när man är på slappesemester är guld värt.
Just där har jag svårt att se att man skulle utarma lokalbefolkningen eftersom det bara var ett resort på hela ön (300x900m ungefär) och det inte fanns någon form av konkurrens där.
Jag kan dock förstå de som väljer det om man ändå ska spendera hela semestern på hotellet och dess strand (det finns ju faktiskt de som åker iväg och inte lämnar hotellområdet), och om man ändå tänker äta på hotellet så kan man ju lika bra välja till det vid bokningen så har man det avklarat och slipper tänka på notan varje gång man ska ta och äta eller dricka något.
Som någon skrev tidigare så är det också så att de som har AI ändå ibland väljer att äta på andra ställen pga att det blir tråkigt att äta samma mat i 14 dagar, polaren och hans tjej hade det så, de åt på hotellet i två dagar, sen tog de turen om de lokala restaurangerna resten av resan, och slapp då också höra svenska vid matbordet bredvid.