ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-02, 16:05

Travel 4-ever

Nykomling
Travel 4-ever är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard Maldiverna jämfört med Seychellerna
Hej

Har precis kommit hem från en långresa till Hawai'i och fick blodad tand för resor till exotiska ställen. Efter mycket om och men, känns det som att det är två ställen som gäller och det är Maldiverna eller Seychellerna.

Då är ju min fråga, vilket är "bättre"? Givetvis är båda två fantastiska ställen att få besöka. Det jag undrar, är vad är den största skillnaden mellan de? Vilket kan ni, mina beresta kamrater, rekommendera?
Svara med citat

Gammal 2011-03-13, 14:54

Thomas P

Smile Maldiverna eller Seychellerna
Hej din lyckos som varit så länge på Hawaii.. Vi har varit på Maldiverna 6x mest dykbåtar, men även runt på fler öar. Numer satsas det tydligt på lyxturism vilket drivit upp priserna i vårt tycke omotiverat.. Maldiverna har mycket god dykning, dock inte som för 20 år sedan då vi kom dit första gången (-91). Seychellerna är vårt drömresemål och vad jag kan utläsa via nätet, så slår det Maldiverna med hästlängder (möjligen med reservation dykning, som säkert är mer svårtillgänglig för att uppleva Maldiver-kaliber..) så är du inte ute efter dykningen i första hand så föreslår jag att du styr kosan mot Seychellerna (kolla in guesthouses Praslin o La Digue island. Hotellen är löjligt dyra (bättre med självhushåll i familjeägda bungalows 4-10 st). Lycka till! Själv planerar jag för fullt en överraskning till fruns 50-års dag i höst.. MVH Thomas
Svara med citat

Gammal 2012-02-12, 01:16

Gäst

Standard Maldiverna vs Seychellerna
Hej,

Jag har varit på både Maldiverna och Seychellerna vid ett flertal tillfällen. Även fast båda ö grupperna ligger i Indiska Oceanen så skiljer sig resemålen åt på olika sätt:

1. På Maldiverna besöker ni i princip enbart en liten ö där det enda som finns på ön är resorten. Om ni besöker Seychellernas tre största öar Mahe, Pralin eller La Digue finns det många olika stränder och platser att besöka.
2. Maldiverna är bäst att besöka under Jan-Mars medans Seychellerna är bäst att besöka mellan Juni och September.
3. Maldiverna är mer ett charter resemål jämfört med Seychellerna som har en större bredd.
Det finns mer information om båda resemålen på Emerald travels
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8