ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-23, 16:54

emmalmw

Nykomling
emmalmw är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Smile Present till en kompis
Jag har en kompis som inte har varit utomlands så mycket i sitt liv. Hnnes mamma sitter i rullstol och de har lite ont om pengar.
Jag skulle vilja ge henne en present att boka en resa för två personer någonstanns i Europa en weekend ungefär. Min mammas kille har så kallade SAS- poäng så flygresan behöver jag in princip bara skatta på. Jag skulle vilja boka en resa till ett land för två personer i fyra nätter på ett billigt hotell och i en stad som det är billigt att leva i utanför Norden. Snälla hjälp mig med förslag! Jag har inte så mycket pengar att lägga på presenten då jag är 15år men det skulle betyda så mycket för min kompis så jag försöker hitta det billigaste som finns. Hjälp mig snälla!
Svara med citat

Gammal 2011-01-24, 15:36

Emil.G

Medlem
Emil.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Vilken flygplats hade du tänkt att dem skulle få åka ifrån? Som Arlanda, Göteborg, Malmö eller Kastrup? Kan rekommendera dig en bra resa som till någon av Baltikum länderna vilka är Estland, Lettland och Litauen och det är än sålänge billiga priser i länderna även om Estland har infört euron så har priserna bara smått stigit lite men det kommer inte märkas av turister utan det är endast esterna som har på tid märkt det.

Sen så har vi ju Polen där är det också billigt att leva i och i dessa 4 länder jag har skrivit upp så är folken mest trevliga och gillar att ha turister i deras länder. Sen så får du kolla upp hotellerna så att dem är handikappanpassade så att det inte blir trappor utan att det finns en bra hiss som dem kan ta.
Svara med citat

Gammal 2011-01-24, 16:26

emmalmw

Nykomling

Standard Flygplats
Tack för ditt svar!
Jag hade tänkt mig Skavsta flygplats
Något tips om något fint ställe i de länderna? Som inte är så "turistit" kanske...
Hade tänkt mig hotell med hiss / rum på bottenplan men eftersom jag vill ge min kompis två biljetter är det inte säkert att hennes mamma får följa med - det kan ju bli lite svårt för min kompis. Men vad vet jag. Hon är ju van och så. Det vore förstås väldigt kul om det kunde bli en resa de gjorde tillsammans
Svara med citat

Gammal 2011-01-24, 18:13

Emil.G

Medlem
Emil.G är inte uppkopplad

Standard
Jaha ok hade du tänkt dig från Skavsta flygplats så kan jag snabbt meddela att då blir det antingen Ryanair eller Wizzair och det är iallafall billiga biljettpriser men som sagt jag har aldrig flygit därifrån.
Svara med citat

Gammal 2011-01-26, 21:38

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Standard
Som Emil.G nämnde är det Wizzair eller Ryanair som gäller på Skavsta. SAS trafikerar inte från Skavsta. Men både Ryanair och Wizzair är billiga och har destinationer till de länder som talats om ovan i tråden.

Har du fler frågor kring flyg och destinationer så är det bara att fråga!
Svara med citat

Gammal 2011-01-27, 13:40

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard
Beror naturligtvis på slanten, som alltid, men precis som tidigare talare säger så är det Arlanda som gäller för SAS i första hand och de flyger till i princip alla större städer i Europa. Österut är naturligtvis ett bra förslag om det skall vara billigt, Polen sägs vara fint och även Tjeckien.

Klassiker är Frankrike, Spanien och Italien, men då är det lite dyrare. Kroatien talar många varmt om och är inte speciellt dyrt i jämförelse.
Svara med citat

Gammal 2011-01-27, 21:38

emmalmw

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSouth Visa inlägg

Som Emil.G nämnde är det Wizzair eller Ryanair som gäller på Skavsta. SAS trafikerar inte från Skavsta. Men både Ryanair och Wizzair är billiga och har destinationer till de länder som talats om ovan i tråden.

Har du fler frågor kring flyg och destinationer så är det bara att fråga!
Hur billigt tror du att man kan hitta hotell i Polen/Estland/Lettland/Litauen ?
Svara med citat

Gammal 2011-01-27, 23:56

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Standard
Beror på vilken standard du är ute efter, och vilken årstid du reser. Det är alltid billigast att boka resor i januari. Nästan alla flygbolag och hotellkedjor rear ut biljetter och övernattningar för hela våren.

Någorlunda dugligt 2 stjärnigt hotell kan du hitta för 200-300 kronor per dubbelrum och natt, lite finare mellanklasshotell för kanske 400-500 kronor och har du riktig tur kan du få ett 4-5 stjärnigt för 600 och uppåt.

Du kan själv söka på sajter som Hotels.com, Booking.com samt Expedia.se. Där kan du jämföra priser, se bilder och läsa recensioner från tidigare gäster.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8