Vill verkligen åka utomlands vintern 2011 och funderar också starkt på att göra det. Min plan är att resa runt i Asien och besöka länderna Thailand, Indonesien (Bali), Malaysia, Singapore och därefter också Maldiverna.
Jag fullkomligt älskar att resa. Har dock inte jättemycket erfarenhet kring ämnet då det längsta jag kommit bortsett från Europa är Egypten och då reste jag inte själv, vilket jag planerat att göra nu.
Det finns dock ett problem som bromsar upp mina planer. Mina föräldrar anser att jag är för ung för resa sjäv, och jag är 19 år gammal. Kan även tillägga att jag är tjej. Det jobbiga är att jag inte vet ifall jag ska hålla med dem eller inte.
Vad anser ni? Är man för ung för att resa själv när man är 19 år gammal? Mina kunskaper säger att det är mycket vanligt att folk direkt efter studenten vill skaffa sig erfarenhet och ger sig ut i världen själva, men mina föräldrars skeptiska/oroliga åsikter smittar av sig och har gjort att jag själv börjat fundera kring ifall 19 år kanske är för ungt ändå?
Jag har (som tur är) lång tid på mig att tänka, och framförallt planera resan,
men vad kan man säga för att göra en oroliga föräldrar (och sig själv) lugn?
Någon som kanske är runt 20 år och har rest/reser själv som kan berätta??