ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-09, 13:21

Emmaastrom

Nykomling
Emmaastrom är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Standard Asienresa
Hej!

Jag och min pojkvän har tänkt åka till Asien i Januari 2011 och ska troligen stanna 2 mån eller kanske 2½. Vi ska garanterat till Thailand men vi är lite kluvna på vilka andra länder vi ska välja eller hinna för den delen också! Vi har funderat på Thailand, Malaysia och Kambodja (eller möjligtvis Singapore).

Vad tror ni om den rutten? Ge gärna exempel på andra länder som ni tycker är bättre

Hur mycket pengar ska man ungefär ha med sig om man är borta 2 månader?

Mvh Emma Åström
Svara med citat

Gammal 2010-07-09, 14:55

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
Hej Emma,
Mängden pengar man ska ta med sig står alltid i relation till hur man vill leva och färdas. Jag brände nästan 25 tusen på en månad i Thailand, men så bodde jag flott och tog ut svängarna också.

Jag tror, mellan tummen och pekfingret att om ni siktar på 15 tusen per månad och kanske har några tusen i en buffert så ska ni klara er gott och väl och inte behöva bo på de sunkigaste hotellen. Summa summarum: 30 tusen plus kanske 5 tusen ifall ifall.

Rutten, ja hur ska den se ut? Det beror helt och hållet på hur ni vill resa som sagt var. I Asien är det aldrig långt eller särskilt dyrt att resa egentligen, inte om man väljer att flyga med Air Asia (Welcome to AirAsia.com, The World's Best Low-Cost Airline) i alla fall. Så egentligen kan ni resa hur ni vill, tänk bara på när ni ska åka hem så ni inte missar hemresan, det kan bli dyrt.

Själv ska jag flyga från Göteborg till Bali någon gång i Februari för att sedan resa såhär (inom asien) Bali - Singapore - (landvägen till) Kuala Lumpur (via östkusten) - Kota Kinabalu (borneo) - Brunei - Hong Kong

Det är 4 flygningar för totalt 200 USD eller motsvarande 1500 SEK.
Svara med citat

Gammal 2010-07-09, 21:09

Emmaastrom

Nykomling
Emmaastrom är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Standard
Tack så mycket för svaret, nu vet jag ungefär hur mycket pengar jag ska satsa på att ha osv. Rutten ska vi fundera vidare lite på men man vill ju inte ta på sig för mycket heller så att det blir för stressigt. Hur som helst kommer det nog att bli en upplevelse för livet
Svara med citat

Gammal 2010-07-11, 19:38

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
Ja det tror jag nog det kommer bli.
Hoppas den blir riktigt bra.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8