ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-22, 17:18

Aliide

Nykomling
Aliide är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Rykte: 0

Standard Billigt att leva, dyrt att flyga?
Jag är helt ny på reseforumet och även ny på detta med att resa. Men nu vill jag iväg, efter att ha besökt Kreta vid 12 års ålder så känner jag att världen lockar!

Jag och min sambo hade tänkt oss att resa i Januari. Vi vill åka till ett varmt land där man kan bada. Men.. Vi kan inte tänka oss något typiskt turistiskt. Alltså går Mallorca, Malaga, Anlanya, Sharm El Shjek osv bort. Vi vill inte beställa mat på Svenska med andra ord. Vi är inget festande folk, någon lokal pub är helt ok. Men Aya Napa-kulturen har vi växt ifrån. Vi vill ligga vid en fin strand, bada och simma. Dyka, rida, klättra och se saker.

Dessutom vill vi se och uppleva kultur, inte något ställe som staten städat upp för oss turister.

Det får kosta en slant att flyga men vi vill bo och leva billigt.

Vi har tittat lite på Malaysia men nu vill vi ha massor av förslag!
Svara med citat

Gammal 2010-05-22, 18:31

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 2

Standard
Isla margarita är väl hyffsat billigt och kan ju kombineras med en tripp innan eller efter med venezuella för lite mer kultur
Svara med citat

Gammal 2010-06-02, 13:32

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Standard
Först och främst: båda tummarna upp för ert tänkande! Ju längre bort från "betala på svenska" man kommer, desto roligare resa! Tyvärr blir det allt svårare att hitta sådana resmål.

Reser ni under sommaren kan Rumäniens kust vara passande. Snäppet bättre än Bulgarien, och dessutom har svenskarna inte invaderat än men eftersom ni reser i januari får ni nog leta längre söderut. Azorerna kanske?!
Svara med citat

Gammal 2010-06-02, 13:54

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 6

Standard
Enligt det här forumet är Isla Margarita utomordenligt turistigt. Tillåt mig komma med ett kontroversiellt förslag: Floridas västkust. Varför då:

Ni önskar:
Varmt land i januari - varmt och skönt söder om Orlando.
Inte beställa mat på svenska - Finns inga svenska restauranger på västkusten vad jag vet.
Lokala pubar - Finns många sköna ställen att äta och dricka på.
Fin strand, bada och simma - Några av världens bästa stränder finns på västkusten.
Dyka - Finns barriärrev.
Rida - Inga problem.
Klättra - Nja, Florida är bara några meter högt.
Se saker - Finns nya saker att se varje timme, varje dag.
Se och uppleva kultur - Nu är Florida (och USA) en ung stat, men olika indiankulturer finns.
Ostädat för turister - Här bor ju bara amerikaner (nästan), men alla är välkomna.

Bonus:
Förstår språket. Det är billigt att hyra bil. Billigt att köra och bo. Och framförallt, billigt att shoppa.
Svara med citat

Gammal 2010-06-02, 15:42

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Standard
Eller kanske Kap Verde ,
Svara med citat

Gammal 2010-06-04, 13:50

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av connye Visa inlägg

Eller kanske Kap Verde ,
Inget dumt förslag alls faktiskt.

Jag hade nog tipsat om något land i Asien dock. Löjligt billigt att leva där, kostar inte ens mycket att resa dit.

Thailand är typiskt svenskt och turistigt kan man tänka sig, men det beror på vart i Thailand man åker. Jag hade undviket ställen som Phuket, Pataya, Koh Lanta, där är det verkligen massor med turister.

Koh Samui är en ganska lugn ö men det finns nattliv om man vill ha det med. Stränderna är fina, hyr man en moppe kan man åka runt och hitta stränder som man får ha helt för sig själv.

Sen är Phi Phi fint med på sitt sätt även om det är lite mer av ett håll igångställe.

Jag tittar själv på Malaysia (bland annat) för en resa nu i vinter och har insett att Borneo lockar mycket. Kota Kinabalu ska vara bra har jag förstått med ett stort utbud av det mesta.

Ett annat alternativ är kanske Zanzibar utanför Afrikas östkust?
Svara med citat

Gammal 2010-07-02, 22:03

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
sunset-4j.jpg

walkway.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av Aliide Visa inlägg

Jag är helt ny på reseforumet och även ny på detta med att resa. Men nu vill jag iväg, efter att ha besökt Kreta vid 12 års ålder så känner jag att världen lockar!

Jag och min sambo hade tänkt oss att resa i Januari. Vi vill åka till ett varmt land där man kan bada. Men.. Vi kan inte tänka oss något typiskt turistiskt. Alltså går Mallorca, Malaga, Anlanya, Sharm El Shjek osv bort. Vi vill inte beställa mat på Svenska med andra ord. Vi är inget festande folk, någon lokal pub är helt ok. Men Aya Napa-kulturen har vi växt ifrån. Vi vill ligga vid en fin strand, bada och simma. Dyka, rida, klättra och se saker.

Dessutom vill vi se och uppleva kultur, inte något ställe som staten städat upp för oss turister.

Det får kosta en slant att flyga men vi vill bo och leva billigt.

Vi har tittat lite på Malaysia men nu vill vi ha massor av förslag!
Jag var i Malaysia i januari, bodde i ett litet hus med en trädgård uppbyggd som en djungel, rena rama paradiset.
Sungroup har allt du kan önska dig ! SUN GROUP LANGKAWI - HOME
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8