ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-18, 17:38

staern

Globetrotter
staern är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 3

Standard Extra reseförsäkring?
Visst, jag vet att detta avhandlats förr, men jag kör ändå: Om man reser någonstans i världen och bara ska vara borta i några dagar; Finns det då någon som helst orsak att köpa till en extra försäkring? Hemförsäkringen täcker ju det mesta man kan råka ut för vad gäller sjukdom, inställda/försenade flyg, borttappat/skadat bagage, etc.
Svara med citat

Gammal 2010-04-19, 21:55

Magnus Eneqvist

Standard Hemförsäkring
Hej!

Jag checkade med mitt försäkringsbolag, Länsförsäkringar, och de hade en extra reseförsäkring för ett par hundralappar extra per år. Skyddet är mycket bra, väl i nivå med många gånger dyrare reseförsäkringar.

Mitt tips är att kolla med ditt försäkringsbolag och se om de har utökat reseskydd. Har de det är du med all säkerhet i säkra händer om du tecknar den försäkringen.

/Magnus
Svara med citat

Gammal 2010-04-19, 23:52

Lis

Cool Nja
det enda du vinner är att du slipper betala självrisk och att du ev kan få en ersättningsresa om du blir sjuk mer än halva tiden av resan. Men som ovan skrev reser du ofta är det mycket värt att skaffa ex resplus på din hemförsäkring om de erbjuder sådan.
Svara med citat

Gammal 2010-04-22, 16:21

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 2

Standard
en i familjen fastnade i turkiet i ca 3 dygn extra och med sin extra plus försäkring inkl den som finns med på kontokortet hon betalade med så fick man tillbaka mer än vad man hade gett för resan som var 7dagar.

Så det kan def löna sig att se över sitt skydd som man har via försäkringsbolaget.
Svara med citat

Gammal 2010-04-22, 16:43

Trekker

Medlem
Trekker är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Standard
När det gäller reseförsäkringar tycker jag att man ska göra en bedömning över sannolikheter. Reser man ofta, blir det många premier för en extra försäkring. Och hur stor är sannolikheten för att det ska hända något, som inte hemförsäkringen eller kontokortsförsäkringen täcker. Med de sammanlagda insparade premierna, kommer man en bit på väg om något skulle hända. Jag har inte köpt till någon reseförsäkring sedan hemförsäkringen började täcka resor. Det är många, många tusenlappar som jag har tillgodo, om det skulle inträffa något. Det är trots allt vårt behov av trygghet som försäkringsbolagen lever på.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8