ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-09, 00:31

dsandqvist

Nykomling
dsandqvist är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Standard Första resan
Hallå hallå!

Ursäkta om jag postar detta i fel del av forumet.

Jag skulle behöva lite mer hjälp av er erfarna resenärer. Jag och två av mina vänner planerar en resa till utlandet sent i sommar eller någon gång i höst. Planen är att först resa till London, sova där 2-3 nätter och sedan åka vidare till New York där vi tillbringar kanske 5 dagar. Som ni ser är inte allt bestämt ännu.
Flyg till London verkar inte så överdrivet dyrt. ca 320/pers (med Ryanair). Vad det gäller boende så har jag främst tittat på generatorhostels.com som verkar ha alternativ som passar. Viktigt är att frukost ingår.
Sedan enkelflyg till NY verkar vara dyrare (självklart). Vad jag har hittat så kan det gå på ca 1500/person men jag vet inte om det är inkl. extraavgifter eller så. Här söks någon med erfarenhet.
Boende i NY har jag inte hittat än och det skulle vara bra om det kunde komma några förslag. Även här skulle det vara bra om frukost ingår.
Flyget hem från NY verkar gå på dryga 2500kr med Icelandair med mellanlanding i Reykavik. Detta är kanske inte bästa alternativet.. Vad vet jag.

Nu behövs tips på vad vi skall tänka på vad det gäller boende, flyg, sevärdheter, mat m.m. vidarebefordra era erfarenheter.
Bifoga gärna länkar.

Tack på förhand! M.V.H David Sandqvist
Svara med citat

Gammal 2010-04-09, 08:01

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 1

Skicka ett meddelande via MSN till connye
Standard
Finns olika boende typ YMCA of Greater New York: Manhattan NYC Hostels near Grand Central | Vanderbilt Guest Rooms kolla också här
Billiga Hotell i New York
Svara med citat

Gammal 2010-04-09, 20:37

dsandqvist

Nykomling

Standard
Sett på forumet att en tur&retur där man inte använder ena resan kan vara billigare än en enkelresa. Någon som har testat detta?
Svara med citat

Gammal 2010-04-11, 23:44

Bergling

Medlem
Bergling är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 3

Standard
Inte för att låta som någon viktigpetter, men ärligt talat, var har du hittat de priserna på flyg till/från USA?

Priserna låter helt osannolika, speciellt sommartid, och om det gäller enkelresor. Men det kanske finns något riktigt bra specialerbjudande? Annars är det ju normalt sett svårt att krypa unde 4000 kr på en t/r Europa-USA.
Svara med citat

Gammal 2010-04-12, 00:29

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 6

Standard
Priserna kanske ar i dollar, annars ar det som sagt svart att krypa under 4000-strecket. Tror vi lyckats med det tva ggr pa 10 ar och jag vet inte hur manga resor. London-New York kanske har billigare biljetter enkel resa an Sthlm-New York ?

/MST
Svara med citat

Gammal 2010-04-12, 09:45

dsandqvist

Nykomling

Standard
Jag hittade priserna på Amadeus.net. Jag fick fram att det fanns en enkelresa (Icelandair) som skulle gå på knappa 320 pund (för en person). Men det kanske tillkommer en massa avgifter.. Resan kommer antagligen bli av under/nära höstlovet.
Senast redigerad av dsandqvist den 2010-04-12 klockan 18:55.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8