ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-30, 13:14

menavi

Medlem
menavi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Smile Resekostnad USA?
Hej

Planerar en resa till USA i framtiden,, så jag tänkte fråga er gott folk vad era resor ungefärligen har kostat? Då menar jag flyg tur&retur och ev. extra kostnader som kan förekomma på flygplats etc...

Obs: dock inte levnadskostnader, mat, osv..

Tack på förhand=)
Svara med citat

Gammal 2010-03-30, 21:18

Pazza

Nykomling
Pazza är inte uppkopplad

Standard
Hej!

Vi ska åka till Usa i höst och köpte våra flygbiljetter för någon månad sen..
Tycker vi fick ett riktigt bra pris, dock är detta en rundresa vi gör. Beror ju lite på vad du är ute efter och vart du vill flyga.

Vår biljett kosta 10500 sek/person
Götebort - Paris - New York, stannar i fem dagar.

New York - Los Angeles stannar i fyra veckor

Los Angeles - Honolulu stannar två veckor och bokar flyg mellan öarna själva.
Enbart för att vi ändå vill ta oss till Maui, kan flyga hem från samma ställe också..

Maui - Los Angeles - Amsterdam - Göteborg

Det som kommer kosta extra är bagaget, som man får betala på inrikesflygen. Vilket verkar gälla på alla flyg nu för tiden. Tror det ligger runt $20 per incheckat bagage.
Vi kommer dela på ett bagage och sedan ha varsitt handbagage för att minimera kostnaden..

I höstas var vi även i New York och då betalade vi 3700 sek

Kan rekommendera att kolla Kilroytravels och Statravels.
Lycka till!!
Svara med citat

Gammal 2010-03-30, 23:01

menavi

Medlem

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Pazza Visa inlägg

Hej!

Vi ska åka till Usa i höst och köpte våra flygbiljetter för någon månad sen..
Tycker vi fick ett riktigt bra pris, dock är detta en rundresa vi gör. Beror ju lite på vad du är ute efter och vart du vill flyga.

Vår biljett kosta 10500 sek/person
Götebort - Paris - New York, stannar i fem dagar.

New York - Los Angeles stannar i fyra veckor

Los Angeles - Honolulu stannar två veckor och bokar flyg mellan öarna själva.
Enbart för att vi ändå vill ta oss till Maui, kan flyga hem från samma ställe också..

Maui - Los Angeles - Amsterdam - Göteborg

Det som kommer kosta extra är bagaget, som man får betala på inrikesflygen. Vilket verkar gälla på alla flyg nu för tiden. Tror det ligger runt $20 per incheckat bagage.
Vi kommer dela på ett bagage och sedan ha varsitt handbagage för att minimera kostnaden..

I höstas var vi även i New York och då betalade vi 3700 sek

Kan rekommendera att kolla Kilroytravels och Statravels.
Lycka till!!
Ja själva destinationen förutom usa är inte riktigt bestämt ännu??

Ok men det är vad det ligger runt alltså,, jag har kollat runt lite på olika resebolag men ska titta på dom ni rekomendera oxå=)
Men tackar så jättemycket för svar....!!

fortsätt gärna med fler svar=)
Svara med citat

Gammal 2010-03-31, 23:43

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
En tor Stockholm - New York med direktflyg brukar man kunna hitta för 5-6000kr utan att jobba ihjäl sig med att kombinera alternativ. Då ingår alla skatter. Tillkommer gör resa till Arlanda och sedan kanske från flygplatsen i NY om man inte har en hyrbil står och väntar där.

Letar man lite kan man väl hitta lite billigare, skall man åka när alla andra vill åka kan det bli lite dyrare. Väljer man att mellanlanda någonstans och får några timmar att slå ihjäl så får man väl lägga till en hundring eller två på lite käk och förfriskningar.

USA-flygen tjänar flygbolagen lite pengar på, men jag tror att sannolikheten för någon större prispress är liten eftersom amerikanska myndigheter ställer en hel del krav på de bolag som skall flyga dit.

Flygbiljetterna är sällan en särskilt stor post i budgeten vid USA-resor. Även om det inte behöver bli extremt dyrt att resa dit så kostar det rätt mycket att vistas där.
Svara med citat

Gammal 2010-04-01, 10:55

Gäst

Standard
Det är nog rätt stor skillnad när du vill åka också. I sommar ska jag åka Köpenhamn-Miami, Orlando-New York, New York - Köpenhamn vilket kostar ca 8000:-. (efter att ha letat runt mycket) Då åker jag v 29-31. Hade vi istället haft möjlighet att åka bara bågra veckor senare hade resan blivit några tusen kronor billigare. Jag kan rekommenera att kolla på sidorna Billiga flygbiljetter - Jämför Alla Flygbiljetter och Momondo - Billiga flyg - Resesökmaskin för lÃ¥gkostnad och billiga flygbiljetter.

Lycka till! Helena
Svara med citat

Gammal 2010-04-02, 15:21

menavi

Medlem

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Det är nog rätt stor skillnad när du vill åka också. I sommar ska jag åka Köpenhamn-Miami, Orlando-New York, New York - Köpenhamn vilket kostar ca 8000:-. (efter att ha letat runt mycket) Då åker jag v 29-31. Hade vi istället haft möjlighet att åka bara bågra veckor senare hade resan blivit några tusen kronor billigare. Jag kan rekommenera att kolla på sidorna Billiga flygbiljetter - Jämför Alla Flygbiljetter och Momondo - Billiga flyg - Resesökmaskin för lÃ¥gkostnad och billiga flygbiljetter.

Lycka till! Helena

TACK för alla svar ska nu börja kika runt lite=) men oj vad mycket billigare resor de fanns på länken!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8