|

2010-03-17, 21:45
|
|
|
Res med Turkish Airlines.
Det var det värsta jag var med om!
Att resa med Turkish airlines är ngt jag inte skulle göra om även om jag fick biljetten gratis.
Jag skulle resa tur/retur till amman via Istanbul.
Resan dit var planet 1,5 timme försenat trots att vi fick springa med en värdinna förbi alla som skulle passera passkontrollen.
Vi bara satt där på planet och väntade på ngn sorts återkoppling,dock utan resultat.
Väl i Istanbul , står det 3 olika personer och skriker ut i mun på varandra namnet på de olika städerna som passagerare skulle åka till.
Eftersom planet redan var försenat från Stockholm. Det kändes som jag stod på hötorget bland all frukthandlare.
Även då fick vi som skulle till amman springa igenom HELA Istanbuls flygplats för att hinna med planet, som då också blev försenat.
Mkt dålig service på planet och bagaget var borta när vi kom fram till amman.
Fick det efter 2dagar.
Vid hemresan var jag på plats 45 min innan planets avgång( vilket skulle vara helt ok då vifrågade när vi behövde vara på plats). När vi precis kommit förbi passkontrollen säger en vakt till mig att Turkish airlines har stängt sin inchecknings disk och att dom inte kunde nå personalen längre, trots att det var 45 min kvar till avfart.
Ledsen ,uppriven och förbannad stod jag kvar och krävde att de skulle hjälpa mig.
Min bekant som följt med mig till flygplatsen ringer och pratar med en ur serviceteamet på turkish airlines och talar om läget, då han till vår stora förvåning meddelar att planet redan lyft. Nu var det 25 min kvar till avresa( enligt biljetten).
HUR KAN ETT PLAN LYFTA 25MIN TIDIGARE???
Förutom det så fick jag en rejäl utskällning av kontorschefen på Turkish airlines i amman för att jag sa att dom hade varit försenade under hela resan. Han menade på att jag ljög och att det var jag som var sen och att jag kunde dra åt helvete.
Servicemind!?
Fyfan , aldrig mer Turkish airlines!
Tur att Amman var trevligt annars hade jag blivit knäckt!
/Rola
|
|