Japp, det har jag! Och jag skrev faktiskt om den resan här på forumet, men nu kan jag inte minnas var...
Eftersom det lutar lite åt öster brukar priserna (mat, hotell, etc) vara överkomliga. Men det är trots allt ett stort projekt, så det gäller att spara ihop lite innan man ger sig ut. Vi valde just dessa städer för att dem ligger "på rad" efter varandra, så det blir ganska lite sick-sackande.
I Berlin, Budapest och Hamburg finns det gott om festande. Prag, Dresden och Wien är riktiga pärlor och man blir nästan förtrollad bara av att traska runt på stan. Bratislava är helt enkelt kul att se eftersom så få svenskar reser dit. Salzburg och München är öldrickaren och chokladsmakarens mekka. Så det finns en hel del variation längs vägen!
I Tyskland är avstånden lite större, men där kan man blåsa på med gasen i botten på autobahn. I Tjeckien och Österrike är det värt att sakta ner lite och njuta av landskapen.
Jag kan lätt rekommendera en sådan resa. Sen finns ju också valet att köra västerut. Exempelvis Hamburg-Amsterdam-Bryssel-Paris-Luxembourg-Köln-Hamburg. Där är dock mat och hotell snäppet dyrare.