ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-06, 23:03

staern

Medlem
staern är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 2

Standard flygresor.se
Vill bara meddela att, som kanske fler har noterat, ovan nämnda sajt har sina brister som sökmotor för flyg. Åtminstone vad gäller inrikesflyg i Sverige. Sträckan Ängelholm-Mora trafikeras av Kullaflyg, men jag fick ingen träff på de datum jag planerar flyga. På Kullaflygs hemsida var det dock inga problem att hitta biljetter. Jag har även tidigare noterat vid sökning på flygresor.se att ibland blir det inga träffar på sträckor som bevisligen har flygförbindelse. Kanske Kullaflyg m.fl flygbolag inte finns med bland de ca. 600 flygbolag som är med i sökningarna på flygresor.se?
Svara med citat

Gammal 2010-03-07, 14:57

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Flygresor.se är en prisjämförelsesajt som jämför priser från en mängd flygbolag och resebyråer. Totalt en bra bit över 600 st. Men vi har aldrig hävdat att vi har med alla världens flygbolag eller flygrutter.

Precis som Pricerunner är en prisjämförelsesajt för t.ex. hemelektronik, men det betyder inte att dom har med alla priser på all hemelektronik som säljs i Sverige.

Just fallet med Kullaflyg/Sverigeflyg är att vi har varit på dom vid ett flygtal tillfällen för att få med deras resor på flygresor.se men dom har inte ens svarat. Däremot har vi med många andra flygbolag som saknas hos många resebyråer som t.ex. Nextjet, Skyways, Transavia, Iceland Express, Wizzair, City Airline och många andra av Sverigeflygs flygningar. De andra stora prisjämförelsesajterna som t.ex. Reseguiden och Destination har varken med Nextjet, Skyways, Transavia, Wizzair eller Iceland Express.

Självklart vill vi ha en så komplett tjänst som möjligt men om flygbolagen inte är samarbetsvilliga så är det svårt att få med deras resor, men flygresor.se har med många fler resor (och billigare resor) än alla andra resebyråer och prisjämförelsesajter på marknaden.
Svara med citat

Gammal 2010-03-07, 15:25

staern

Medlem
staern är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 2

Standard
Jodå, att inte alla världens flygbolag kan finnas med i en sökning på flygresor.se förstår jag mycket väl. Mitt inlägg var mer avsett som ett konstaterande och inte som negativ kritik. Och det är mycket möjligt att flygresor.se är mer heltäckande än andra jämförbara sajter. Själv kan jag inte yttra mig om detta eftersom jag inte provat någon annan sajt vid sökning av flygresor. Förutom flygbolagens egna hemsidor, förstås.
Svara med citat

Gammal 2010-03-08, 13:04

Gäst

Thumbs up Skyscanner.se
Skyscanner.se har bra coverage så kolla in dem :-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8