ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-06, 10:39

Martin Persson

Nykomling
Martin Persson är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Martin Persson
Smile Lounge Fritidsresor
Hejsan!

Har en resa bokad till Thailand den 4/3-2011 och ska åka Premium Class på övredeck i 747:an. I priset ingick lounge på Arlanda.
Är det någon som har testat det, vilket flygbolag äger loungen och vad erbjuder dem?

Gammal 2010-03-06, 11:29

Gäst

Standard
Vad kostade denna resa för dig ???
Svara med citat

Gammal 2010-03-06, 13:02

Martin Persson

Nykomling

Standard Lounge
Hej!

Ca 16 000/pp. Vi ville ha lite extra. 4 000 extra kostar det att flyga premium och det är inkluderat i priset.

Gammal 2010-03-06, 14:02

Gäst

Standard
Jag måste säga att det var skitdyrt, reguljärt vid den tiden ligger runt 6.000 sek, boende fixar man lätt för c:a 400 sek per rum inkl. frukostbuffé. Vi reser alltid 3 veckor och det brukar kosta oss så där 20.000 sek, plus shopping.
Svara med citat

Gammal 2010-03-06, 19:02

Martin Persson

Nykomling

Standard Charter
Tack för informationen men våran familj flyger alltid charter. Det är någonting vi gillar. Vi flyger och reser så pass ofta så vi unnar oss det vi kan och det bästa när vi flyger.

Gammal 2010-03-06, 19:55

Gäst

Standard
Jo jag vet, det finns fortfarande massor av folk som inte vågar göra något själv.
Svara med citat

Gammal 2010-03-06, 20:31

Martin Persson

Nykomling

Standard
Kan bero på att det är bekvämast

Gammal 2010-03-10, 02:42

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Känns som att "Gästen" är en allmänt sur typ.

Vill man ha maximum bekvämlighet och "det lilla extra" är charter i Premium Class det rätta valet. Vad gäller loungen har jag inget svar, men det är väl en normal lounge där man kan koppla av i en skön fåtölj och ta en drink.

Dock vill jag tillägga att "Gäst" delvis har rätt. Nuförtiden är det så enkelt att boka hotell, resa, hyrbil osv separat och faktiskt spara en hacka jämfört med charter och paketresor! (Visserligen gäller min erfarenhet bara inom Europa...)
Svara med citat

Gammal 2010-03-10, 13:26

Gäst

Standard
I vårt fall handlar det också om bekvämlighet.

Vi har bokat flygstol+premium på Fritidsresor, men på 767:an.
Vi åker den 13/3 2011 till Phuket och därifrån tar vi oss sen vidare (alldeles själv, vi vågar) till Koh Samui.
Premium klassen i 767:an är kanon. Gott om plats, det nya underhållningssystemet där du själv kan välja och vraka bland filmer, komedier, reportage, spel, underhållning gör att resan inte känns så lång. Detta finns tydligen inte i 747:an (jumbo), där allt är centralt styrt.

Att inte "våga" är ju tramsigt att skriva. Ska man vara borta i två veckor, är flygstol via charter helt perfekt. Man slipper stopp och byte av flyg vilka ibland kan uppgå till många timmar.

Vi åkte premium klass från Kastrup senast vi var i Thailand (januari 2010) och där var det Novair som tillhandahöll loungen. Det serverades frukost, kaffe, juice och en hel del starka drycker
Svara med citat

Gammal 2010-03-10, 13:37

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Standard
747orna är nog snäppet äldre och har därför inte den senaste underhållningstekniken. Reser man så pass långt är det ett stort plus att kunna välja fritt bland olika filmer!

Att det serveras starkare drycker i Loungen är ju skönt, men runt frukosten är det kanske för tidigt för sådant
Svara med citat

Gammal 2010-03-10, 13:47

Gäst

Standard
Ja, får ju säga att det var ingen direkt rusning till "det starka"
Vi åkte vid 12- tiden på förmiddagen och att börja med flytande frukost är väl ingen bra idé. Såg faktiskt inte någon som "missbrukade" detta.

Det är en lång flygning och åker man Premium klass är allt gratis utom champagne då.
Såg ingen som missbrukade detta heller

Underhållningssystemet är klockrent
Svara med citat

Gammal 2010-03-10, 13:53

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Standard
var ett tag sen jag testade deras lounge men då var det kanon tills en far hade med sin bebis dit in då var det lugna slut.

Annars så ingår kaffe ,läsk och enklare mackor i den servicen tror inte starksprit ingår men det kanske man inte är ute efter på morgonen.

Lounge enl mig är nått som är bra om man åker lite senare på morgonen,dagen och kvällen när det är mer rusning på flygplatsen och det är riktigt stimmigt.

Men åker man 5-6 på morgonen så tycker jag faktiskt det inte är värt pengarna eftersom det är lugnt vid gaterna folk är ganska morgontrötta då.
Svara med citat

Gammal 2010-03-13, 18:37

Jonnis

Nykomling
Jonnis är inte uppkopplad

Standard
Jag har svårt att förstå varför man betalar 4000 kr extra för att få 6 cm mer benutrymme?
Svara med citat

Gammal 2010-03-13, 18:39

Jonnis

Nykomling

Talking
Bekvämast? Charter? Nu låter jag som en bitterfitta ;-) Men det finns ingen skillnad på att flyga reguljärt med enormt mycket bättre standard, har man bokat hotell hemifrån via hotellets sida så står hotellets bil och väntar på flygplatsen och tar en till hotellet.
Som charter fast högre komfort och billigare
Svara med citat

Gammal 2010-03-13, 19:34

Gäst

Standard
Jonnis:

Direkt? eller mellanlandning?
Svara med citat

Gammal 2010-03-13, 20:27

Jonnis

Nykomling

Standard
direkt oftast.
Svara med citat

Gammal 2010-03-13, 22:14

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnis Visa inlägg

Jag har svårt att förstå varför man betalar 4000 kr extra för att få 6 cm mer benutrymme?
Nu skiljer det väl lite från bolag till bolag hur mycket extra ben utrymme kostar och om det är 6cm eller vad det kan vara.

Sen får man skilja på extra benutrymme och ex bizklasss för det brukar vara en jkla skillnad och då kan det vara värt en sudd pengar.

Själv så är jag hyffsad lång och klarar inte åka budget klass utan extra bentrymme när flighten är längre en 6timmar det är max.

6cm kan vara en jkla skillnad tro mig ,sist jag åkte budget utan extra utrymme till lanzerote så satt jag med knäna dikt emot sätet framför mig det betydde så fort personen framför mig rörde på sig så var det som att köra in en spik i knät på mig
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8