|

2010-03-04, 09:36
|
Reg.datum: nov 2009
Rykte: 3
|
Flytta utomlands
Många utav er här inne bor säkert utanför Sverige eller har andra erfarenheter kring detta med boende utanför Europa.
Har själv funderat på att försöka röra mig härifrån utan för att upptäcka andra länder och ordna arbete och så. Är rätt så trött på Sverige i olika meningar.
Jag undrar vilka länder som är lättast att komma in i och få arbete. Nu menar jag inte illegalt utan helt lagligt. Även vilka länder som mest liknar Sverige. Länder som jag kommer att tänka på är (utanför Europa) Kanada, USA, Australien och Nya Zeeland. Är väl inte så många fler? USA är väl nästan omöjligt att komma in i om man inte vinner ett greencard i tävlingarna som anordnas, annars måste man ha ett jäkligt eftertraktat yrke, gifta sig med en amerikanska eller lira någon sport som hockey, fotboll, baseboll osv osv.
Australien vet jag inte riktigt hur det är där nere, om man blir utkastad direkt från landet. Däremot kan man ju alltid börja som volontär och se vart man hamnar. Jag börjar gärna från noll med 50kr/tim i lön och arbetar upp mig, inte mig emot.
Men som sagt. Vilka länder är lättast att flytta till som svensk och få uppehållstillstånd (utanför Europa)? Vore även bra att höra vilka länder inom Europa som kan vara lätt att bosätta sig i och få arbeta.
|
|