|

2010-02-09, 08:46
|
|
|
Florida i sommar!
Hej!
Jag har planerat fram och tillbaka en resa till Florida med fru och två halvvuxna barn. Nu har jag i princip bestämt mig för hur upplägget ska se ut. Ännu är inget bokat så om ni har tips på förändringar skriv svar.
Flyg Stockholm - Orlando 17/7
Hotell Orlando: Grand Bohemian Downtown Orlando 17/7 - 22/7 (5 nätter) Funderar på att utöka ett par nätter.
1 dag Universal studios +
1 dag Adventures Island +
1 dag Sea World (i Orlando) +
1 dag Bush Garden (Tampa) (som dagsutflykt)
Övriga "måsten" i Orlando?
God mat, sol och bad, mm? Lite shopping,
Hyrbil till Ft Lauderdal (har hyrbilen hela perioden)
Hotell Ft Lauderdale: Best Western Oceanside Inn 22/7 - 27/7 (5 nätter) Funderar även här på ytterligare någon natt.
Sawgrass Mill, hjulångare, bad och sol, ev sawgrass Maills recreation park, + annat som man inte får missa. Ev. tar vi och åker till Everglades från ft Lauderdale också... (tips?) Jag är fanatiker på snorkling och enklare fridykning. Finns det snorklingsplatser som man når utan båt, dvs direkt från beachen?
Hyrbil till Key West.
Hotell Key West: Southernmost hotel 27/7 - 30/7 (3 nätter)
Katamaran till snorklingsrev, de traditionella utfärderna i Key West, sol och bad mm, tips på vad vi inte får missa!
Hyrbil till Miami.
Stopp på vägen och simma med delfiner i Key Largo.
Hotell Miami: The Beacon hotel south beach 30/7 - 2/8 (3 nätter). (ev. minus en dag om vi lägger till dag/ar någon annanstans)
Vad finns det för måsten i Miami?
Flyg Miami - Stockholm 2/8 eller senast 4/8 om vi lägger till dagar någonstans.
Tacksam för tips om ni har angående hotellen, utfärder, lägga till/ta bort dagar mm.
/Magnus
|
|