ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-08, 19:27

Johan78

Nykomling
Johan78 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Standard Passa er för hotels.com!
Bokade ett rum på ett hotell i Maj i år via hotels.com och betalade. Kollade upp med hotellet idag om de fått bokningen. Ja de hade fått den men Expedia hade AVBOKAT den av någon anledning. Nu löste det sig så att hotellet "avbokade" avbokningen men ändå.

Kolla upp med hotellen direkt så att ni inte får en tråkig överraskning.

Funderar på att boka direkt hos hotellen nästa gång.
Svara med citat

Gammal 2010-02-09, 09:28

Gäst

Standard
Låter mer som om det är expedia som är boven i dramat. Jag har bokat via hotels.se många gånger och aldrig haft problem med bokningarna. Visst har ibland bilder och beskrivning varit i överkant av vad verkligheten ibland visade sig vara men aldrig i nivå så att det varit aktuellt att klaga. Och så är det ju priset. Jag har försökt att jämföra med olika sajter och jag tror nog generellt att hotels.se ligger bland de som erbjuder bäst priser.
Jag reser väldigt mycket i tjänsten också och då brukar jag alltid skicka ett mail direkt till hotellet och meddela att jag har bokat, datum och att jag ser fram mot en vistelse på deras hotell. Då har jag en direktlinje som är bra att ha om det blir frågestecken. Man kanske kommer sent till hotellet också vilket kan föranleda automatisk avbokning på vissa hotell om det inte är meddelat sedan tidigare, tips kolla noga senaste incheckningstid och kontakta hotellet och den bokningssajt direkt så det är medvetna om detta.
Svara med citat

Gammal 2010-02-11, 12:43

Bergling

Medlem
Bergling är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard
Fast vilka hade du bokat med? Det blir lite förvirrande när du skriver att du bokat på hotels.com och att Expedia avbokat. De har ju liksom inget med varandra att göra.

För övrigt har jag bokat hotell via hotels.se ett flertal gånger och det har inte varit några problem.
Svara med citat

Gammal 2010-02-11, 13:27

Johan78

Nykomling
Johan78 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Bergling Visa inlägg

Fast vilka hade du bokat med? Det blir lite förvirrande när du skriver att du bokat på hotels.com och att Expedia avbokat. De har ju liksom inget med varandra att göra.

För övrigt har jag bokat hotell via hotels.se ett flertal gånger och det har inte varit några problem.
Expedia äger tydligen hotels.com. Men det visste jag inte först då jag fick veta att Expedia avbokat mitt hotellrum.
Svara med citat

Gammal 2010-02-11, 13:40

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Hotels.com och Expedia.com är samma bolag. Expedia är en resebyrå som säljer flyg, hotell och hyrbilar. Hotels.com säljer enbart hotell. Utbudet och priserna på hotell hos Expedia och Hotels.com ska vara samma.

I Sverige har bolaget hittills marknadsfört varumärket Hotels.com, men för att öka försäljningen med flyg och hyrbil kommer man under 2010 gå över till marknadsföra varumärket Expedia.
Svara med citat

Gammal 2010-02-13, 02:32

PeterSouth

Medlem
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 1

Standard
Booking.com är ett bra alternativ. Jag har bokat hotell i flera olika länder, flera olika hotellklasser, och har aldrig haft problem.

För bästa utbud bör du kolla båda sajter, eftersom vissa hotell endast finns listade på den ena respektive den andra. Det är även bra att skriva en rad till Hotellet i förväg och höra om de fått din bokning, samt meddela eventuella sena ankomster.

Priserna hos Hotels.com och Booking.com är ofta lägre än på hotellens egna bokningssystem, så det lönar sig att boka på sökmotorerna!
Svara med citat

Gammal 2010-02-13, 13:56

Joru

Nykomling
Joru är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard
Håller med om att Booking.com är bra. Jag har bokat massor med hotell via dom, senast i förrgår, och det har alltid gått som väntat. Dom är dessutom relativt billiga. Fick $30 billigare pris än på hotellets sajt. Kan rekommenderas.
Svara med citat

Gammal 2010-03-02, 18:13

Salzburg Storyteller

Nykomling
Salzburg Storyteller är inte uppkopplad
Salzburg Storytellers avatar

Reg.datum: feb 2010

Red face Booking.com, Expedia.com, etc
Många websidor (inte de från Resebyråer!) sätter hotellet in sina priser själva. (sk. Uploading Rates). För hotellet är det en sk. IBE (Internet Booking Engine = direkt booking genom hotellet).
Dessa Websidor tjänar pengar av att få kommission från hotellet....

Hotel som sköter detta job bra, har inga prisskillnader (sk. Rate-Parity).
Hotel som inte jobbar ordentligt, har priskillnader.

Mitt Tipps: om ni hittar olika priser, kontakte hotellet och fråga om det billigaste- MED argumentet - de slipper betala kommission till websidan. Förhandla går nästan alltid!

Min Mening: Expedia, Hotels.com är otroligt stora och uppför sig så. Hotellen får MYCKET tryck, angående Priser. Det går rycktet att de även äger tripadvisor.com.
Tur är att booking.com har kunnat komma ikapp dem.

2. Mening: Expedia är automatiskt kopplad till hotellt. Om något går fel är det 90% personalen hotellet som strulat till det.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8