ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-05, 02:17

Tanno93

Nykomling
Tanno93 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Cool För ung för att resa?
Hej!

Jag har lite funderingar angående åldern för att verkligen kunna genomföra en resa.
Jag och mina 2 vänner kommer alla att vara 17 nu till sommaren och vi har som avsikt att komma iväg på en semester till antingen Aya napa eller Magaluf.

Problemen är att det dels verkar vara omöjligt att boka en resa på de flesta sidor utan en 18+are med sig, sant?
Sen när jag kollar runt på forum känns det som att när folk pratar om åldrar på olika ställen är det alltid mellan 18-23, var finns alla 17åringar?
Jag vet att båda mina äldre bröder åkte på resa när de var 17 men tiderna kanske har förändrats?

Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2010-01-05, 10:05

Albin

Medlem
Albin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 3

Standard
Om du ska resa med något charterbolag så tror jag de flesta kräver godkännande från målsman om man är under 18.

Här är några länkar till ett par.

Under 18 år

Får jag resa utan målsman om jag är under 18 år?
Svara med citat

Gammal 2010-01-06, 02:40

Tanno93

Nykomling
Tanno93 är inte uppkopplad

Standard
Okej då förstår jag mer, tack så mycket!
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 10:45

mestadels

Medlem
mestadels är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Tanno93 Visa inlägg

Okej då förstår jag mer, tack så mycket!
som personen över skrev: du måste ha målsmans godkännande. Har aldrig bokat utan att åka med någon 18-åring (åker med kompisar i sommar som är 18, men har inte hunnit fylla..), men jag har för mig att jag läste någonstans att målsman skall skriva på ett papper och att man då måste boka på en resebyrå och inte på internet. Gå och prata med närmaste resebyrå!

Ayia napa vill jag själv åka till, men det får bli nästa år på studentresa. Det här året blir det Alanya och jag vet hur mycket folk som helst som skall åka dit. Så det kanske vore något för er? Inte så överdrivet dyrt heller. betalar 5000 kr för 2 veckor! Hoppas nu hittar någon resa som passar.
Svara med citat

Gammal 2010-02-03, 15:06

Gäst

Smile Om att resa innan man fyllt 18.
Om några veckor så kommer det sändas ett 3-delat reportage i P3 Planet (Sveriges Radios reseprogram) om just det här att resa innan man fyllt 18. Går på lördagar 18:03-20:00
P3 Planet - sr.se
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8