ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-28, 00:29

Gäst

Standard Asien runt
Hej,

Jag och en kompis tänkte åka på en "Asien runt"-tripp i slutet av februari och vi har lite frågor och funderingar kring våra alternativ och angående lite annat. Här nedan är våra tre alternativ.

// = Sträckor som vi tar oss emellan på egen hand (buss, tåg etc), de övriga är alltså flygsträckor.

1. Stockholm - Dehli // Chennai - Kuala Lumpur - Bali // Jakarta - Manila - Hong Kong - Tokyo - Stockholm
2. Stockholm - Manila - Bali // Jakarta - Singapore // Kuala Lumpur - Delhi // Chennai - Hong Kong - Tokyo - Stockholm
3. Stockholm - Shanghai // Hong Kong - Manila - Ho Chi Minh // Kuala Lumpur - Chennai // Delhi - Stockholm

Tankar/synpunkter kring resrutterna?
Vi vill helst bara boka den första och sista flygresan, för att sedan boka alla andra på plats. Hur funkar det? Är det billigare än om man bokar allt hemifrån? Dessutom funderar vi på om man skulle ta transsibiriska järnvägen ned till Beijing (istället för flyg till Shanghai) om vi väljer den tredje rutten. Vi undrar om det finns tillgång till dusch samt säng på denna?
Är det värt att boka allt med en resebyrå, eller går det bra helt på egen hand? (Vi har bl.a varit i kontakt med Kilroy)

Visum och tågpass tänkte vi också på. Hur lång tid brukar det ta att fixa visum, och finns det några länder man kan ordna det på plats? Vi har även hört att det är bra att ordna tågpass i Japan innan avresan, stämmer detta?

Utöver detta skulle vi vara väldigt tacksamma för lite tips på vilka ställen som är värda att åka till och lite allmänna råd. Som ni ser så är det ingen av oss som har gjort en liknande resa förut (även om båda har rest förhållandevis mycket förut) och nu är det säkert någonting jag glömt fråga. Oerhört tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh,
Simon
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8