ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-08, 23:14

Bellucci

Medlem
Bellucci är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Smile Trots Biobiljetter skriv riktiga inlägg!
Skriv inte bara blaha utan du har säkert något att dela med dig av i resväg både positivt och negativt. Tänk på att ni själv sedan kanske vill ha fakta om ett resemål och då är det ju kul om man kan hitta vettiga saker!
Svara med citat

Gammal 2009-12-11, 03:16

amani

Medlem
amani är inte uppkopplad

Standard
Jo jag registrerade mig efter att ha sett att man får biobiljetter men samtidigt hade jag inte hört talas om reseforum.se och nu har jag fastnat här inne för en av mina stora intressen är att resa
Svara med citat

Gammal 2009-12-11, 12:39

Mumindalenz

Medlem
Mumindalenz är inte uppkopplad

Standard
Nä det är klart tråkigt om folk inte skriver vettiga inlägg bara för att komma åt dom där biljetterna, när man väl hittat hit kan man ju tillföra någonting till sidan
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 21:07

Semester83

Medlem
Semester83 är inte uppkopplad

Standard
Ja man kan ju hoppas att de skrivs bra grejer trotts moroten. Detta borde ju i alla fall sätta fart i skrivadet och givande diskutioner få vi hoppas.
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 22:35

XJ600n

Medlem
XJ600n är inte uppkopplad
XJ600ns avatar

Smile Jag är precis sånn jag med..
klart jag blev lockad.. men samtidigt så hade jag inte hittat forumet annars..

Detta är toppen! Hit kommer jag återvända ofta ofta!

Skriver svar och inlägg på det som intresserar mig.
Hoppas att alla andra oxå gör de och de som håller i forumet kan genomsåda de som är oseriösa.
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 23:12

maradona100

Medlem
maradona100 är inte uppkopplad

Smile bra sätt att få medlemmar
Detta är ett bra sätt att få in lite medlemmar in på sidan utan den där länken visste jag inte ens att sidan fanns. Är medlem på andra siter men tycker den här verkar vara bra
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 23:15

Waaanda

Medlem
Waaanda är inte uppkopplad

Standard
Jag tror att det är många som dras till sidan tack vare att man får biobiljetter efter 25 inlägg. Dock är det säkert många som aldrig hört talas om sidan och nu faktiskt inser att de lär hitta en hel del nyttig info här när de skall ut och resa osv.. Jag visste inte att sidan fanns innan, och jag tycker det är toppen men den en sån här sida...
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 09:12

kattabellatheo

Medlem
kattabellatheo är inte uppkopplad

Standard Inte bara biobiljetter
Jag tror faktist att folk hittar en hel del nyttig info är på denna sidan och inte bara skriver 25 inlägg om trams! de är en nyttig sida o ger mycket!
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 10:48

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det finns faktiskt en hel del personer som skrivit 20-30 rena nonsens inlägg, typ "ja, jag håller med", "jag vill oxå åka dit", "hur var resan". Dessa raderas omgående.
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 18:59

resnisse

Medlem
resnisse är inte uppkopplad

Exclamation
Citat:
HTML-kod:
Jag tror att det är många som dras till sidan tack vare att man får biobiljetter
 efter 25 inlägg. Dock är det säkert många som aldrig hört talas om sidan och
nu faktiskt inser att de lär hitta en hel del nyttig info här när de skall ut och
 resa osv.. Jag visste inte att sidan fanns innan, och jag tycker det är
 toppen men den en sån här sida... 

Håller helt med. Hade ingen aning om att sidan fanns tidigare men jag har alltid varit intresserad av resor och vill gärna dela med mig av mina erfarenheter och gärna uppleva nya. Så jag är tacksam för att jag fick reda på det här erbjudandet som gjorde att jag blev medlem och upptäckte sidan Jag tycker att det här forumet verkar kanon med många bra trådar om tips och resor runt om i världen, förutom möjligen denna tråd som då handlar om biobiljetter..
Senast redigerad av resnisse den 2009-12-16 klockan 19:06. Anledning: Fel i inklippningen...
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 20:49

elin22

Medlem
elin22 är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Bellucci Visa inlägg

Skriv inte bara blaha utan du har säkert något att dela med dig av i resväg både positivt och negativt. Tänk på att ni själv sedan kanske vill ha fakta om ett resemål och då är det ju kul om man kan hitta vettiga saker!
Finns det folk som skriver meningslösa inlägg för biobiljettenas skull? Känns lite pinigt att göra det.
Finns mycket bra info på sidan, och det är ju därför den finns...
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 20:52

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Ja, det har kommit extrema mängder skräpinlägg, bl.a. raderade jag precis 20 meningslösa inlägg som du skrivit. Att skriva "jag vill också åka dit" eller "ring 118 för att fråga" eller "åk till paris" är ingen svar på ett inlägg. Har du för avsikt att bara skriva den typen av inlägg så gör dig inte besvär, inga biobiljetter kommer skickas för rena nonsens inlägg.
Senast redigerad av Micke den 2009-12-16 klockan 20:55.
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 22:00

elin22

Medlem
elin22 är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Ja, det har kommit extrema mängder skräpinlägg, bl.a. raderade jag precis 20 meningslösa inlägg som du skrivit. Att skriva "jag vill också åka dit" eller "ring 118 för att fråga" eller "åk till paris" är ingen svar på ett inlägg. Har du för avsikt att bara skriva den typen av inlägg så gör dig inte besvär, inga biobiljetter kommer skickas för rena nonsens inlägg.
Jag fick massa inlägg raderade. Jag kan hålla med om att några var meningslösa men en del av dem var inte men de blev ändå bortsuddade.. Tråkigt tycker jag.
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 22:22

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Det är alltid roligt att se mycket aktivitet och entusiasm, förutsatt att det inte är "meningslösa" inlägg. Personligen ser jag det så här:

Om någon startar en ny tråd, kan de antingen ha en fråga (eller många frågor) ELLER lägga upp information som kan vara av intresse för andra. Helt OK.

Eller, om man svarar i en existerande tråd, bör ju inlägget ha ny information som förhoppningsvis är av intresse, och som inte redan har lagts upp i ett tidigare inlägg. Och att dra upp gamla trådar där personen som startade tråden redan har rest iväg och kommit tillbaka är ju ganska meningslöst. Kolla datum på en tråd innan du lägger upp ett inlägg!

Reseforum är ett intressant och givande forum med många vettiga och intressanta inlägg så förhoppningsvis kan alla de nya forum-medlemmarna ha det i åtanke, så att vi får se nya inlägg som både är seriösa, men också intressanta och kul att läsa!

Gammal 2009-12-17, 14:13

jenval

Medlem
jenval är inte uppkopplad

Standard samma här
Citat:
Ursprungligen postat av amani Visa inlägg

Jo jag registrerade mig efter att ha sett att man får biobiljetter men samtidigt hade jag inte hört talas om reseforum.se och nu har jag fastnat här inne för en av mina stora intressen är att resa
Hade heller aldrig hört talas om den här sidan innan, men jag gillar sidan och kommer fortsätta vara aktik
Svara med citat

Gammal 2009-12-17, 16:52

Waaanda

Medlem
Waaanda är inte uppkopplad

Standard
Sen är det juh oxo så att, även fast en sak redan har tagits upp så finns det förmodligen andra användare/personer som tycker olika i en del sakfrågor..
Att då strunta i att skriva bara för att någon har kommenterat en sak är juh att skita i hela idén med ett forum!!!

Sen att folk bara skriver "ja jätte bra", " ska oxo åka dit" och liknande är väl inte så kul alla ggr.. Det är ungefär som att få ett sms där det bara står "ja" eller "nej" osv.

Jag tror att många inte visste om sidan tidigare..
Svara med citat

Gammal 2009-12-17, 16:54

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Visst är det alltid kul få kommentarer på sina inlägg. Men detta missbrukas av biosugna som har en tendens att skriva 25 likadana kommentarer, ofta dessutom på 2-3 år gamla inlägg. Det förstör för alla andra.
Svara med citat

Gammal 2009-12-17, 17:05

Lurvasluring

Medlem
Lurvasluring är inte uppkopplad

Standard Är vi nya inte välkommna?
Känns lite så... Nonsens inlägg kallas de vi skriver? Jag hade ingen aning om att man inte fick skriva "jag vill också åka dit" om jag vill åka dit. Okej om de inte tycker att de är värt biobiljetter men måste de raderas?

Och bara för man är ny så är det nosens de man skriver. Känns tråkigt!
Svara med citat

Gammal 2009-12-17, 17:06

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Visst får man skriva "jag vill också åka dit", men som sagt är det är inte meningen att man ska skriva så 10 gånger för att få 2 bilbiljetter. Vissa har uppenbart ingenting att skriva så dom skriver "jag vill oxå åka dit" 10 gånger, "sök på google" 5 gånger och "vad kostar det" 10 gånger, i hopp om att få 2 biobiljetter.

Det förstör bara alla seriösa diskussioner.
Senast redigerad av Micke den 2009-12-17 klockan 17:09.
Svara med citat

Gammal 2009-12-17, 17:11

Lurvasluring

Medlem
Lurvasluring är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Visst får man skriva "jag vill också åka dit", men som sagt är det är inte meningen att man ska skriva så 10 gånger för att få 2 bilbiljetter.
Men varför tas de bort då, om man får skriva så? Nej men bra sida förutom att de verkar som om de är ett agg mot "nya" som mig själv. Att det svaras på gamla inlägg och blir lite fel kan ju bero på att de är många just nya. och som inte fått kläm på sidan än. och de behöver ju faktiskt inte ha med biobiljetterna att göra.

Varför locka med nått som biobiljetter om ni inte vill ha nya medlemar och mer diskussioner i forumet?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8