ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-07, 00:21

Asp76

Medlem
Asp76 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Prisnivån i Thailand?
Undrar om det är någon som nyligen varit i Thailand och kan säga något om hur prisnivån där ser ut nu? Var där för 6 år sedan, och då kändes det som att pengarna räckte länge och man hade råd med en massa saker, behövde inte snåla på varken mat, nöjen, transporter osv. Men jag antar att det blivit dyrare nu och det vore intressant att veta hur mycket man ska spara inför kommande resor.
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 08:57

Lurvasluring

Medlem
Lurvasluring är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Asp76 Visa inlägg

Undrar om det är någon som nyligen varit i Thailand och kan säga något om hur prisnivån där ser ut nu? Var där för 6 år sedan, och då kändes det som att pengarna räckte länge och man hade råd med en massa saker, behövde inte snåla på varken mat, nöjen, transporter osv. Men jag antar att det blivit dyrare nu och det vore intressant att veta hur mycket man ska spara inför kommande resor.
Jag är också intresserad av att veta priset så jag kollar in om du får nått svar, så slipper jag lägga upp en ny tråd
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 10:06

adcspectrum

Medlem
adcspectrum är inte uppkopplad

Standard
Jag var där 07 och då var det riktigt riktigt billigt.. Iaf där jag var..

Piké 20-35 kr

Mat 20kr

Tror det blviit lite dyrare sedan 6 år men tror iaf det fortafrande e billigt.. något spec ni tänker på`?
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 11:33

silver904

Medlem
silver904 är inte uppkopplad

Standard 08
va där 08 och maten och kläderna är riktig billiga mat för typ 20 -lappen, t-shirt för 25 kr osv så det är fortfarande billigt =)
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 19:28

Asp76

Medlem
Asp76 är inte uppkopplad

Standard
Men är det 20-25 kr för mat i vanliga restauranger eller får man leta efter lite billigare "hak" för att få det priset? Hur är det med vattensporter typ scooter, och sightseeing-utflykter och sånt då? Nån som vet?
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 19:45

lasseboy

Medlem
lasseboy är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard
Alltså det går inte gemföra med vad det var för 3-4 åresean då delade vi all med 5. 100 bat va runt 18 kr nu ligger väl 100 bat på ca 22-23 kr om jag inte har helt fel,
Köper du mat från en kära så är det jätte billigt och gått, sen finns det små thai resturanger på bak gator med plast möbler där en middag med en öl ligger på 35- 50 kr, sen har du turist resturanger med mat från 60 kr uppåt..
Men just jest ski är väl intye så jätte billigt i kata betalde jag ca 180 kr för 15 min,, dyrt är väl det inte men inte billigt heller,
Resor, utflykter,,, boka med lokala resebolag det finns över allt, bra briser om du gemnför med svenska charter bolagen, under halva priset.
Men tenk på att du har relativt rik om du gemför med de som ska serva dig där nere... så var inte för snål men pruta gärna några dagar i rad innan du slår till!

Citat:
Ursprungligen postat av Asp76 Visa inlägg

Men är det 20-25 kr för mat i vanliga restauranger eller får man leta efter lite billigare "hak" för att få det priset? Hur är det med vattensporter typ scooter, och sightseeing-utflykter och sånt då? Nån som vet?
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 19:48

Asp76

Medlem
Asp76 är inte uppkopplad

Standard
Okej. Tack för svar!
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 19:49

Asp76

Medlem
Asp76 är inte uppkopplad

Standard
Det var ju just det som var så fantastiskt när jag var där för 6 år sedan, att vi inte kände att vi behövde snåla, pruta osv. Vi kunde låta oss "luras" på några kronor och unna dom det, för det var ju ändå så billigt!
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 23:11

lillsariz

Medlem
lillsariz är inte uppkopplad

Standard billigt.
vad jag har hört är priserna fortfarande låga, särskilt om man jämför med
sverige och resmål som italien, spanien och grekland! tänk dock på att man
kan spara mycket pengar genom att hitta en resa riktigt billigt, då har man
ännu mer råd att slösa lite när man väl är framme!
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 23:40

maradona100

Medlem
maradona100 är inte uppkopplad

Standard dyrare
Har det blivit dyrare i thailand? Jag trodde det var svinbilligt där? Vad går typ en lunch på? Hotell?
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 00:03

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av maradona100 Visa inlägg

Har det blivit dyrare i thailand? Jag trodde det var svinbilligt där? Vad går typ en lunch på? Hotell?
Allt är ju relativt, sen beror det ju också på när du är där, är det högsässong så är det ju inte så enkelt att pruta, däremot på lågsässong kan man pruta nästan tills man skäms, men en sak är säker, har du prutat mycket och ändå fått vad du ville, då har du gjort en bra affär, ingen säljer med förlust.
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 11:54

snuttan86

Medlem
snuttan86 är inte uppkopplad

Standard pruta
Alltså tycker det här med att pruta är sååå skämmigt någon som håller med? Visst jag fattar att det är en del av köpet men ändå . Har aldrig vant mej vid det. Min pojkvän blir sur på mig för det och anser att jag blir blåst och betalar ett överpris om jag INTE gör det. Någon som kan ge mig lite tips på hur man ska pruta utan att behöva skämmas alt hamna i långa disskusioner med försäljarna?
Svara med citat

Gammal 2009-12-21, 00:53

mariiie

Nykomling
mariiie är inte uppkopplad

Standard
Jag var där 08. Tycker det var super billigt!!
Fast då jämför jag ju med typ grekland, frankrike osv..

Beror väl på vart man bor och under vilken säsong man åker dit också!
Gå dit lokalborna äter/shoppar så blir det billigare!
Svara med citat

Gammal 2009-12-25, 22:42

Gäst

Standard Prisläge Phuket
Kom hem från Bang Tao/Phuket för 4 dagar sedan. Den som säger att det är dyrt i Thailand har fel referenser. Det är BILLIGT.

Vi bodde på ett 4 stjärnigt hotell i Bang Tao och valde "turistiska" restauranger.
100 bath = ca 20 SEK

En lunch på stranden typ - ris, kyckling m grön curry kostade ca 16 kr
En stor öl 70cl kostade 20kr på restaurangen och 16-18 kr i supermarketen.
Strutglass - typ cornetto kostade 7 kr på hotellet - billigare på stranden.

Fotbollströja på marknaden - Barcas Ibrahimovic kostade 40 kr

Då valde vi inte de billigaste restaurangerna och inte de billigaste butikerna. På marknade kan du köpa kvällsmat direkt från vagnarna för en 10:a

Vi åt även på svenska restaurangen Ricos som är att rekommendera. Perfekt pepparbiff med pepparsås för 120 kr.
Visst betydligt dyrare än den thailändska maten men värt varenda krona när man börjar tröttna på riset.

Handla -- pruuuta! Minst 40 % från utgångspriset - hur mycket man än prutar så e det ändå de som gör den bästa affären. Får du inte igenom ditt pris - lugn - gå en runda du kommer att hitta samma pryl på fler ställen!

Trevlig resa!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8