Jag har funderat rätt länge på den här frågan. Vi svenskar tycker ju inte alls om när hösten vankas och när det blir grått, trist och regnigt utanför våra bostäder. Många drar sig tillbaka, jobbar och sparar pengarna till våren eller sommarens resa utomlands.
Om vi nu säger att jag vill åka utomlands mellan September och December. Jag vill ha klarblå himmel, från morgon till kväll precis som i Turkiet under Maj-Augusti och temperaturen ska ligga mellan 25-30 grader. Nu skulle det vara roligt att veta vart vi kan rekommendera varandra att åka under hösten som uppnår dessa kriterier som jag skrev ovan, klarblå himmel och temperaturen mellan 25-30 grader.
Eftersom jag har startat ämnet så börjar jag och kör snabbt igenom länder som i mitt tycke inte är att rekommendera att besöka under hösten.
Länder som jag inte rekommenderar.- Thailand (Monsunperiod, alltid ostadigt väder)
- Malaysia (Monsunperiod, alltid ostadigt väder)
- Dominikanska Republiken (ostadigt väder)
- Turkiet (Värmen når inte 30 grader)
- Grekland (Värmen når inte 30 grader)
- Mauritius (Ostadigt väder)
- Spanien (Oftast inte så varmt på hösten)
Länder som jag rekommenderar.- Egypten (Över 30 grader i September och Oktober och vackert väder)
- Kap Verde (osäker) (Ö-rike där solen dominerar)
- Kenya/Zanzibar (Afrika, alltid bra väder)
- Oman (Öken, alltid bra väder. Regnar väl kanske 1mm/år)
Posta era länder som ni kan rekommendera oss svenskar att besöka under hösten där vädret är som bäst och uppfyller punkterna ovan, 25-30 grader och klarblå himmel från morgon till kväll och länder som inte uppfyller kraven.