ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-05, 16:07

Lizzie81

Nykomling
Lizzie81 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard Kap Verde, Gambia eller Marocko??
En vecka i december med två barn (3 och 6 år) - vilket semestermål föreslår ni av dessa tre?? Det får gärna vara badväder men vårväder räcker. Är inte typerna som fixar att ligga på stranden hela dagarna så något mer får gärna finnas att uppleva.

Stora barnet vill upptäcka ungefär allt så honom spelar det nog ingen större roll, den lilla är ganska mycket barn och orkar inte med för mycket shopping och sevärdheter, vore skönt med ett ganska lugnt ställe där det finns möjlighet till poolbad.

Tips??
Svara med citat

Gammal 2009-11-05, 16:37

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard Gambia!
Jag tycker Gambia! var där sista veckan i November för ettpar år sedan och det var jättebra väder ca 27 grader fina stränder, mycket att se o uppleva både för barn och vuxna.
Svara med citat

Gammal 2009-11-05, 16:39

Gäst

Talking
Marocko är nog inte jätte optimalt vid den årstiden, är inte alls särskilt varmt och knappast badväder i pool eller hav, såvida man inte badar även om det är svinkallt vill säga..
Kap Verde och Gambia är betydligt varmare.Jag har inte varit i varken Gambia eller Kap Verde, men skulle tippa på att det finns mer att se i Gambia, då Kap Verde är en ögrupp med relativt små öar. Stränderna är vad jag har förstått kanon på båda ställena, lite blåsigare på Kap Verde. Men det var ju inte så viktigt...Jag hade nog valt Gamia då det landet lockar mig lite mer.. känns mer genuint afrikanskt på nåt sätt. Men har man små barn med sig kan nog Kap Verde vara bättre. Har som sagt inte vart på något av ställena, men läst endel om dom och vill gärna besöka dem båda någon gång i framtiden!

Marocko har jag däremot besökt, absolut inget fel på det! Men i december skulle jag inte råda dig att åka dit

vet inte om detta var till nån hjälp men lite att läsa blev det ju i alla fall
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8