ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-10-28, 12:42

Gäst

Standard avboka?
Jag har beställt en resa till Thailand ihop med en kompis den 3 februari till den 3 mars. Sedan tidigare har jag en axelskada som opererats och nu vill de operera igen. Det är 3 månaders väntetid till operationen och sedan är det viss rehabilitering (varav 4 veckor i axellås). Är det helt omöjligt att kunna avboka resan nu? Jag har betalt både min biljett och min kompis biljett med mitt VISA kort. Nu när detta dök upp så kommer jag knappt ens kunna arbeta eftersom axeln är så illa däran och då jag är timvikarie kan jag ej ta ut den sjukskrivning som min läkare har skrivit ut som jag har liggande. Finns det hopp om att jag kan få tillbaka pengar för resan? Då jag har giltiga själv och även en sjukskrivning som ligger? Jag har beställt genom KLM.
Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2009-10-28, 21:04

jesperw

Medlem
jesperw är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Vad är det för villkor på biljetten? - Checka med din resebyrå vad som gäller för biljettypen du har köpt.

Om KLM inte ger återbetalning så är det bara att hoppas att du har ett avb skydd. Checka med ditt VISA-kort och/eller din hemförsäkring vad de ersätter.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8