ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-16, 21:32

Glumsten

Medlem
Glumsten är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard Se upp med hyrbilspriset
Jag kollade priserna för hyrbilar i Aqaba, Jordanien dit vi åker i november. Det är skrämmande skillnader beroende var man väljer att hämta ut sin bil. På de "finare" hotellen är bilhyran för samma bil och samma tid ofta mer än dubbelt så hög. Hos en och samma uthyrare! Det gäller därför att kolla runt.
Svara med citat

Gammal 2009-11-07, 00:47

r_o_n

Medlem
r_o_n är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Glumsten Visa inlägg

Jag kollade priserna för hyrbilar i Aqaba, Jordanien dit vi åker i november. Det är skrämmande skillnader beroende var man väljer att hämta ut sin bil. På de "finare" hotellen är bilhyran för samma bil och samma tid ofta mer än dubbelt så hög. Hos en och samma uthyrare! Det gäller därför att kolla runt.
Tack för varningen. Om man väljer att hämta den på flygplatsen då? Eller direkt hos uthyrande firma?

Kan du skriva av dig när du är tillbaka i Sverige igen? Själv åker jag och frugan dit 6/12. Fick tag på en restresa hos Apollo där vi la till ett hotell (My Hotel) med halvpension. Kostar totalt 5088kr pp Har besökt Jordanien tidigare, men då Amman, från Israel via Allenby bridge, med utflykt till Petra.

Kan man röra sig fritt mellan Aqaba och Eilat och tillbaka igen? När jag var i Jordanien i slutet på 80-talet så var enda överfarten Allenby bridge och med Jordansk stämpel i passet fick man inte resa tillbaka in i Israel igen...
Svara med citat

Gammal 2009-11-07, 09:45

Glumsten

Medlem

Jag försökte få bilen på flygplatsen men lyckades inte hitta det alternativet på nätet. Kanske för liten flygplats? Jag valde Alamo via Rentalcargroup.com. kontoret ligger centralt på Al Nahdah Street i Aqaba. Det finns en gränsövergång norr om Eilat men som du skriver kan stämplarna bli ett problem. Någon föreslog att man skulle be dem stämpla på ett separat papper i stället för i passet. Själv har jag inte försökt. Jag var nyligen i Oman och var tvungen att skaffa nytt pass eftersom jag hade en israelisk stämpel i mitt tidigare pass. Hur det går till vid gränsövergången vet jag inte, har bara varit på utsidan.
Du fick ett mycket bra pris från Apollo. Själv är jag lite sur på dem över mitt köp som är mer än dubbelt ditt, särskilt som man nu annonserar att man ger 1000 kr i rabatt! Jag återkommer när jag kommit hem från Jordanien.
Svara med citat

Gammal 2009-11-07, 10:46

Gäst

Standard
Jag tycker att www.hyrbilar.nu har en bra prisjämförelse tjänst för hyrbilar.
Svara med citat

Gammal 2009-11-07, 11:03

Glumsten

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag tycker att Billig hyrbil hos MrJet - Stort utbud av billiga hyrbilar har en bra prisjämförelse tjänst för hyrbilar.
Där hamnar man ju hos MrJet!?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8