ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-15, 23:56

Feller

Nykomling
Feller är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard Två frågor om resa till FL.
Jag ska åka till Palm Beach, FL, i tre (3) månader med Visa Waiver. Den biten är avklarad i alla fall.
Jag planerar att bo hos en kompis där under hela vistelsen. Så boende är heller ingen fråga.

Min främsta fråga handlar om pengar. Då jag är under 18 så kan jag inte skaffa ett bankkort som även går att använda utomlands. Och då jag ska vara där i tre (3) månader så vill jag inte komma dit med en stor bunt med kontanter, plus att jag kommer troligen behöva tulla det.
Så skulle behöva ett förslag på hur man kan lösa det.
Han jag ska bo hos tipsade om "American express travelers checks" men förstår inte riktigt hur det fungerar. Någon som använt det förut och som kan komma med ett omdöme ?
Finns eventuellt även möjligheten att mina föräldrar här i Sverige för över pengar till hans konto. Han har tre olika och någon av dom borde ju fungera att för över till. Han har följande; bank of america, wachovia, velocity community credit union.
Eller om någon har något annat föslag på hur man kan göra.

Min andra fråga blir lite knepig, men hoppas på att man kan få ett ungefärligt svar i alla fall.
Ungefär hur mycket vikt får packningen vara ?
Vet att det varierar en del på vilket bolag man flyger med och hur långt. Men cirka ett ungefär.
Kommer mycket troligen flyga med Continerial Airlines.

Ps.
Såg nu att jag postat detta på lite fel ställe, men hoppas att det inte gör något. =/
Ds.
Senast redigerad av Feller den 2009-09-15 klockan 23:59.
Svara med citat

Gammal 2009-09-16, 10:45

floridasidan

Globetrotter
floridasidan är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Standard
Hej, angående kort kanske detta kan vara av intresse? https://www.supremecard.com/refill/refill.jsp

Angående vikten så måste Du kolla med flygbolaget angående just din flygning (brukar även stå i färdhandlingarna man får), kan vara väldigt olika beroende på biljettyp mm. (20-64 Kg ungefär :-)

Gammal 2009-12-07, 09:42

adcspectrum

Medlem
adcspectrum är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Vikten måste du kolla med flygbolaget då det kan skilja extremt mycket från bolag till bolag...

Men du kanske kör Air france eller?

Brukar inte vara några problem.. men kolla upp det med bolaget så du har stenkoll
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8