ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-08-14, 13:27

menhir

Nykomling
menhir är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 0

Standard Svensk sommarsemester på vandrarhem fast i nov/dec och utomlands
Hej!

Jag ska åka på en tre veckors semester i slutet av november och början av december. Efter en lång tids hårt arbete med stressrelaterade symptom som följd måste det vara en ganska lugn resa där man kan planera lite från dag till dag vad man vill göra. Jag kommer att resa ensam. Tänk er att man tar in i ett enkelrum på svenskt vandrarhem på ett vackert ställe mitt i sommaren och vissa dagar gör man utflykter, vissa dagar går man promenader, vissa dagar ligger man och vilar och när man sett allt i närheten kanske man flyttar till nästa vandrarhem. En temperatur på ca 20-25 grader och sol. Inga "sola, supa, sex"-resor (partyresor). Detta konceptet skulle jag vilja flytta utomlands till slutet av november och början av december och undrar om ni har några bra förslag på länder och platser att resa till? Budgeten är begränsad så totalkostnaden måste hållas ganska låg. Vid dyrare flygbiljett måste levnadskostnaden vara billig så att det jämnar ut sig. Har börjat fundera lite på Malaysia, Etiopien (!), södra Spanien, Kreta, Cypern, Turkiet, Egypten och Indien. Som ni märker spretar det lite... Och jag kanske har glömt bästa ställena för mina behov. Funderade lite på södra Sicilien också, men hörde att det är mycket brottslighet i städerna där, om än inte på landsbygden. Malta har jag besökt och det var hel ok men lite ont om natur.

Jag tar tacksamt emot alla era förslag!
Svara med citat

Gammal 2009-08-14, 15:17

göran i dalarna

Smile VÄLJ SJÄLV
hej.
ett resmål som många glömmer bort är gambia.
www.ving.se.
hotell på stranden, många guesthouse som har nordiska ägare.

men en 3 veckorsresa med flyg hotell och frukost behöver inte kosta mer än 12.000kr totalt från arlanda.

stränderna är fina= km långa vita/gula stränder.
billigt att leva!!
kultur finns i landet, kunta kinti och slavön som finns kvar ännu.

utflykter som du kan göra under en dag finns massor.
kolla upp resmålet.

reste själv dit för 2 år sedan efter en skilsmässa och jag ångrar inte en minut.

OKT NOV då är det sommar, ca 32 i atlanten och 28-30 på land på fm.
Svara med citat

Gammal 2009-08-14, 18:11

menhir

Nykomling
menhir är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 0

Standard
Tack för tipset! Jag ska kolla upp det. Behövs malariamedicin och extra vaccinationer för att åka dit?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8