ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-15, 21:01

Pråmviken

Nykomling
Pråmviken är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Angry Norwegian ställer in vår semesterresa
Blev lockad av Norwegians 1 års erbjudande i april och köpte 4 flygbiljetter från Arlanda till Krakow den 17 -21 augusti. Köpte biljetterna den 20 april. Har nu den 15 juni fått mail att Norwegian lägger ner denna flyglinje. Det enda som Norwegian är villiga att göra är att återbetala biljetterna. Inte så roligt med tanke på hotellbokning och allt besvär det innebär att söka ny resa och boende. Försökte få deras kundtjänst att erbjuda annan destination utan framgång. Går det till så här hos ett seriöst flygbolag? Nån som har liknande erfarenheter?
Svara med citat

Gammal 2009-06-15, 21:34

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jag måste börja med att skriva att jag håller med om att det är dålig stil. Nedläggningen ( Norwegian lägger ned polska linjer - BortaBra.se - din resetidning på nätet ) blev en stor överraskning för mig eftersom det är Norwegians äldsta linje från Arlanda och beläggningen varit mycket god vad jag hört. Jag flög själv med Norwegian till Warszawa så sent som för en vecka sedan och det var i stort sett fullsatt på flyget. Ni hade dessutom oturen att pricka in resan dagen efter att Norwegian slutar flyga på linjen.

Vad jag läst så har Norwegian rätt att göra så enligt EU-regler, så det enda jag kan rekommendera är att kolla Wizzair som flyger till Katowice (8 mil bort) eller Ryanair som i dagsläget flyger 2 gånger i veckan till Krakow men som jag gissar kommer utöka trafiken efter Norwegians nedläggning.
Svara med citat

Gammal 2009-06-16, 20:26

Pråmviken

Nykomling
Pråmviken är inte uppkopplad

Standard Tack för tipset
Vi får titta vidare. Krakow var bara ett infall, roligt att se nåt annat. Vi får se om vi tar en charter i stället. Tack ändå för tipset.
Svara med citat

Gammal 2009-06-22, 10:45

Gäst

Standard SKAVSTA
ta flyget från skavsta.

det kostar ca 500 kr tur o retur per per under hela sommaren,
då kan du ju njuta av din semester och bo på hotell ändå..

tittar just nu och bokar man redan i dag så finns det totalpris för 2 vuxna t.o.r. 700kr
visst du får betala extra för resväskor men billigt ändå.
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 17:50

Tea

Nykomling
Tea är inte uppkopplad

Standard
Jag och mina tjejkompisar bokade enbart flyg med turkietresor till turkiet i maj då det var så billigt 1600! Och bokade sedan hotell själva. Nu i juni fick vi brev hem där det står att de inte ska flyga från växjö (därvibokat) och erbjuder pengarna tbx eller att flyga från skavsta för 2800 men då vi bor i blekinge skulle tåg dit kosta 1400kr per person t/r och det vart ju betydligt mer än vår budget räknat med och klarat.

Så nu står vi här med hotell bokat i turkiet, side och inget flyg under 3000kr..

Man blir ju så frustrerad när detta händer!
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 08:54

Gäst

Question
kanske jag kan ta ditt hotellrum?
har du redan betalat?

vi är 2 st som åker ner i sommar,
va har inte bokat något ännu, hör av dej så kan vi fixa det.

arne@långhäng. (ja sen kan du själv va?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8