Om mindre än två veckor reser vi till Tunisien och vi har nu börjat fundera lite kring bagage och hoppas på att få hjälp av er.
Vi reser med detur och vet att man får ha med max 20kg inkl handbagage.
Jag har bara rest med Ryanair tidigare och då har man fått ha 10kg i handbagage plus att vi sen bokat extra bagage. Jag måste ha med mig min handväska som nog väger 5kg bara den pga kamerautstyr som handbagage och då är min fråga: kan jag checka in handväskan som den är eller måste jag lägga den i en liten resväska för att checka in som handbagage? Har ju alltid haft den i handbagaget tidigare men då också tillsammans med andra saker men nu har jag tänkt att ha så mycket som möjligt i den vanliga resväskan istället.
Jag har en resväska som är bamsestor typ en meter lång och så har jag en mindre som är typ 60x40cm och nu funderar jag på vilken resväska jag ska ha med för att kunna ha plats till 20kg i. Jag är rädd att om jag har den största resväskan så kanske det lätt blir övervikt eftersom man kan packa i så mycket och har jag den mindre kanske man inte kommer upp i 20kg? Har ni en resväska som är i något av dessa cirkamått och kanske kommer ihåg hur mycket ni fick med er? Vilken väska skulle ni tagit om ni vore mig? Tack för hjälpen