ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-21, 20:16

ryaanna

Nykomling
ryaanna är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard Maldiverna/Mauritius
Hej
Fyller 30 år i april nästa år, o funderar på en resa då. Skulle gärna vilja uppleva Maldiverna el Mauritius. Är det ngn som vart där och vad tyckte ni?
Som det är nu så är det nog mina föräldrar som är 50+ som blir mitt res-sällskap, och då är kravet fr dem att det inte är mer än 5 tims restid i stöten. Funkar det?
Vad finns det att göra på dessa resmål beträffande nöje, shopping, sightseeing o kultur. Bad o dykning , vet jag. Är det dyrt att leva där, o är det säkra resmål m tanke på terrorhot mm? Blir man lätt magsjuk på dessa, och hur är det m läkarvård? Har en medfödd lungsjukdom och hjärtfel, så jag blir ibland sjuk.
Vill veta allt.
El är det något annat resmål ni tror skulle funka, el rekommmendera.
Svara med citat

Gammal 2008-03-22, 06:47

Gäst

Standard Maldiverna södra atollen
Jag kan starkt rekommendera Maldiverna har varit från Brasilien Afrika asien mm gillat alla ställen MEN Maldiverna slår det mesta. Se till att bo på en större ö vi bodde på Kuramati med 3 byar på ön och ett otroligt dyk/snorlingsvatten runt ön var det. Det är dyrt om man inte har mat inkl. de flesta hotell har allinklusive eller halvpension. Jag är en rastlös person som var lite orolig hur ja g skulle klara av lugnet då det enda som finns är det otroligt vackra solnedgångar fiskar mm det tog ca 2 dagar sen kunde tom jag sitta och läsa en bok i skuggan under en palm på en öde strand HELT UNDERBAR KÄNSLA. Frititdsresor börjar sina charter nu i höst det är dock längre än 5 timmar de flyger som jag förstår utan mellanlandning tar nog 9 timmar. Jag kommer att åka tillbaka till detta paradis då man måste uppleva stället det kan inte förklaras med ord. jag brukar inte åka tillbaka till ställen som jag vart till tycker om att upptäcka nya men de här öarna kan jag återvända till.
Ps. läkare brukar finnas på de flesta öar beror lite på hur allvarlig dina åkommer är annars är det Male huvudön som gäller för oss tog det ca 2-3 timmar med båt dit.men det finns alltid flyg som går snabbare om något skulle inträffa.
Hoppas ni får uppleva vårt Paradis
Svara med citat

Gammal 2008-08-07, 17:17

jesperw

Medlem
jesperw är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Smile
Och har man en bra reseförsäkring, så fixar de rubbet ifall olyckan/sjukdomen är framme. Såå, tveka inte utan boka Maldiverna nu!

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8