|
|

2008-02-09, 19:36
|
Reg.datum: mar 2006
Rykte: 6
|
Varning för Travelstart!
Igår bokade jag en resa till New York via Travelstart. Allt funkade perfekt till dess jag fick kvittot på betalningen. För trots att jag vid ett flertal tillfällen under bokningsprocessen visat att jag inte ville ha avbeställningsskydd (det har jag genom bl.a. kortet) så var detta inbakat i slutpriset och jag fick betala 526 kronor extra.
Detta var bland det fräckaste jag varit med om i dessa sammanhang. Att bara strunta i kundens önskemål. Jag skickade ett snabbt mail och bad dem kreditera mitt kort. Har inte fått svar än. Det ska bli intressant att se hur detta slutar....
Har någon varit med om något liknande?
|
|
|

2008-02-09, 19:41
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Nej det har inte hänt mig de gånger jag bokat via Travelstart.
Senast i Oktober.
Jag tror nog att dom kommer kreditera dig, vilken tid igår mailade du dom? Tveksamt om dom har bemanning under helgen.
|
|
|

2008-02-09, 19:45
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av olov
Jag tror nog att dom kommer kreditera dig, vilken tid igår mailade du dom? Tveksamt om dom har bemanning under helgen.
|
Det är ingen brådska med krediteringen i sig. Huvudsaken är att de inte strular.
|
|
|

2008-02-10, 00:41
|
|
Resebyråerna är idag tyvärr inte snabba på att svara. Det kan faktist ta veckor att få svar. Telefon är inte mycket bättre eftersom vissa helt avskaffat telefon och andra har timslånga köer. Men det är väl den naturliga följden av prispressen där resebyråerna ibland bara tjänar 5 kr på en såld resa.
|
|
|

2008-08-07, 18:20
|
Reg.datum: aug 2008
Rykte: 4
|
Travelstart är en utpräglad webtjänst med en liten kundtjänst. Varför inte ringa en duktig resebyrå från början? Tar inte längre tid, ligger oftast på samma pris och du får service på köpet..
|

2008-08-07, 21:38
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av jesperw
Travelstart är en utpräglad webtjänst med en liten kundtjänst. Varför inte ringa en duktig resebyrå från början? Tar inte längre tid, ligger oftast på samma pris och du får service på köpet..
|
Jag förstår inte riktigt vitsen med att svara på en så här gammal tråd, men eftersom du gjort det kan jag meddela att det inte var några problem att få tillbaka pengarna.
Och varför ringa en resebyrå och få "service"? Jag var intresserad av att köpa ett par flygbiljetter. That's it. Och det ordnar andra nätresebyråer galant utan att försöka lura på mig saker jag inte beställt.
Och jag hade dessutom kunnat råka ut för detta även om jag ringt någon. Jag förstår inte skillnaden.
|

2008-08-07, 21:57
|
|
Troligtvis arbetar JesperW på ABC Tours, och gör på detta sätt smygreklam för sitt företag.
Jag förstår att dom traditionella resebyråerna börjar bli lite desperata, som ser sin marknadsandel krympa varje år
|
|
|

2008-08-08, 17:16
|
|
Olov, nej jag jobbar inte åt ABC Tours.
Hallmat, vad skönt att du fått tillbaka pengarna.
Upptäckte forumet igår och tyckte det var intressant. Insåg inte att tråden var så gammal. Uppenbarligen behövdes mitt svar för att du skulle komma loss och meddela att problemet var löst, annars så hade ju den här tråden legat kvar och felaktigt utmålat Travelstart i dålig dager.
Visst, självfallet hade samma situation kunnat uppstå om du bokat över telefon, men jag tror att det hade varit enklare att svara "nej" på frågan om du vill ha avb skydd eller ej. Uppskattar man inte att få service av en levande människa, så ska man ju självfallet fortsätta att boka på webben.
Senast redigerad av jesperw den 2008-08-08 klockan 17:25.
|
|
|

2008-08-08, 18:33
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av jesperw
Insåg inte att tråden var så gammal. Uppenbarligen behövdes mitt svar för att du skulle komma loss och meddela att problemet var löst, annars så hade ju den här tråden legat kvar och felaktigt utmålat Travelstart i dålig dager.
|
Jag kände inget behov av att, utan att bli tillfrågad, meddela att jag fått pengarna tillbaka. Och det är märkligt att du inte tycker det är felaktigt att bli påförd saker man inte beställt.
Citat:
|
Visst, självfallet hade samma situation kunnat uppstå om du bokat över telefon, men jag tror att det hade varit enklare att svara "nej" på frågan om du vill ha avb skydd eller ej. Uppskattar man inte att få service av en levande människa, så ska man ju självfallet fortsätta att boka på webben.
|
Jag klickade, alltså svarade, nej två gånger. Ingen skillnad, tycker jag.
Och jag förstår fortfarande inte vad det är för service man får när den jag pratar med gör exakt samma sak som jag kan göra själv.
Men....människor är olika.
Senast redigerad av Hallmat den 2008-08-08 klockan 18:35.
|
|
|

2008-08-11, 10:19
|
|
Jag är helt enig med att man inte ska bli påförd avgifter för något man inte beställt.
Som sagt, skönt att situationen löste sig och att Travelstart tagit hand om kunden och att även detta meddelades i tråden.
|

2009-03-02, 20:49
|
|
|
Håller med jesperw
Har man sagt A får man fortsätta till B! Hade inte jesperw svarat på tråden så hade jag tvekat med att beställa biljettet från Travelstart. Trådens rubrik var ju ändå "Varning för Travelstart". Och att det har gått ett antal år från trådens skapelse har ingen betydelse; folk beställer väl fortfarande biljetter från Travelstart.
|
|
|

2009-04-09, 19:14
|
|
|
va??
Citat:
Ursprungligen postat av Hallmat
Igår bokade jag en resa till New York via Travelstart. Allt funkade perfekt till dess jag fick kvittot på betalningen. För trots att jag vid ett flertal tillfällen under bokningsprocessen visat att jag inte ville ha avbeställningsskydd (det har jag genom bl.a. kortet) så var detta inbakat i slutpriset och jag fick betala 526 kronor extra.
Detta var bland det fräckaste jag varit med om i dessa sammanhang. Att bara strunta i kundens önskemål. Jag skickade ett snabbt mail och bad dem kreditera mitt kort. Har inte fått svar än. Det ska bli intressant att se hur detta slutar....
Har någon varit med om något liknande?
|
Travelstart har dom bästa priserna, dom skulle aldrig kunna besvika mig och min familj. Det kanske var ett mistag
|
|
|

2009-04-20, 01:59
|
|
|
bra
hade ingen prb med travelstart senast jag köpte mina biljetter på travelstartallt är frid och fröjd.du måste ha tryckt på något själv,kan inte skylla på de stackarna allt
|
|
|

2009-04-20, 09:49
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
hade ingen prb med travelstart senast jag köpte mina biljetter på travelstartallt är frid och fröjd.du måste ha tryckt på något själv,kan inte skylla på de stackarna allt
|
Nu var detta, som du ser, över ett år sedan. Förhoppningsvis har Travelstart ändrat sina rutiner sedan dess.
Självfallet tryckte jag på något själv, jag tryckte Nej till avbeställningsskydd.
|

2009-04-20, 14:08
|
|
Det har hänt mycket på den fronten senaste året.
För ett år sedan var det många resebyråer som på ett eller annat sätt kryssade i diverse reseförsäkringar och tillägg. Nu finns det ingen seriös resebyrå som gör det, inte som jag känner till.
|
|
|

2009-05-12, 22:46
|
|
|
Bara otur. Eller så har DU gjort en miss.
Jag har bokat alla mina resor via dom. Amsterdardam. Manilla. Cagayan De Oro. Bangkok. Ett flertal gånger Och aldrig haft problem. Jag har aldrig använt mig av andra bolag. Jag skulle gjöra en ny bokning till Juni 9:de till Manilla då jag såg detta inlägg, men är inte ett dugg orolig. Har alltid fått det jag beställt.
|
|
|

2009-05-13, 01:11
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 7
|
Sager samma sak som foregaende talare. Har bokat massvis med resor under manga ars tid via travelstart, aldrig haft nagra problem. Tvartom, de ganger jag haft fragor eller funderingar sa har dom alltid varit serviceminded till minsta detalj.
/MST
|
|
|

2009-05-18, 14:59
|
|
|
|

2009-11-20, 20:09
|
|
|
Boka aldrig en resa via usla travelstart!
Jag kommer dock aldrig mer att göra det. Ni kan läsa om VARFÖR under följande inlägg på min blogg ... Bellesa ... - Travelstart.. Jag är så besviken och arg att jag knappt finner ord. VILKET JÄVLA PISS FÖRETAG! Hoppas verkligen att dem går i konkurs.
|
|
|

2009-11-20, 20:51
|
Reg.datum: nov 2009
Rykte: 0
|
Varför lägga det på din blogg och inte skriva här för?
för att ragga besökare till din egen blogg eller vad?
svårt att få igång en diskussion på en blogg?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|