|
Resetips på destinationer.
|

2008-01-10, 16:49
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 0
|
Resetips på destinationer.
Hej, jag och min lady har tänkt oss att te en trip till något bra resmål ute i världen. Frågan är bara: Vart?
Vi skulle vara tacksamma om någon har varit ute på lite olika ställen och rekommendera något resmål. Vi har tänkt oss utanför Europa. Vill gärna få lite info om Karibien kontra Asien, Indonesien. Har någon varit på båda ställen är vi tacksamma för tips.
Vi har spanat in Västindinien, Sydamerika, Kap Verde, Bali, Thailand och indonesien, söderhavet kanske är något.
Förstår att alla säkerligen är härliga resmål., men det finns sämre och bättre. Har t.ex hört att Margerita ska var smutsigt utanför hotellområdena, sydamerika lite skumt.,
Skriv gärna något., behöver inte vara uppsatser
Tack på förhand
|
|
|

2008-01-12, 11:08
|
|
|
Varmt
skulle svara som många andra som nu har börjat skriva om det lilla landet med 320 soldagar, kolla in gambia och senegal..
jättebilligt och varmt..
lätt att resa runt i och lätt att få sovplats.
i gambia ligger priset på bungalow 10 nätter ca 600 kr för bungalow med frukost.... (per stuga inte per person)..........
i senegal är det mycket billigare.
en limpa cigg ca 70 kr.
en liter wisky ca 70 kr.
|
|
|

2008-01-12, 17:49
|
|
hm.,
Tackar för ett litet annorlunda restip., har även spanat in Tanzania/Zanzibar.,'
Undviker helst ohyra. Fick fina lovord om Bali.
|
|
|

2008-01-17, 16:33
|
|
|
Tanzi
tanzi är också ett jätte bra val..
har rest runt 2 gg och tycker det är underbart.
men du behöver lite mer tid då det är stort, men en upplevelse.
lycka till om ni väljer det.
fina hotell mycket lyx i hotellområdena. (så man klarar sig)
men väldigt sorgligt i vissa områden.
i fattiga områden så rekomenderar jag en lokal guid..
men man vågar ge sig ut.
steffe.
|
|
|

2008-01-17, 22:28
|
|
Tackar.,
Verkar klart intressant med tanzania eller zanzibar., har hört att zanzibar är mer turist aktigt, dock verkar det som att det finns mycket saker att göra på båda ställena., förstår att tanzania har lite mer savann med djur. Hur e det med priser rent allmänt. Undrar lite vad som är sorgligt., har lite svårt att befinna mig i områden med misär tyvärr., sen kommer ju alltid frågan upp om det finns hemska gigantiska ohyra och kryp där typ goliatbagar i sängkläderna, tycker inte vidare om det heller.,
|
|
|

2008-01-18, 12:45
|
|
|
Zanzibar
ZANZIBAR är väldigt turist aktigt nu och dom börjar ""fatta"" hur vi behöver ha det.
med sängar och så.
tanzi är som gambia att man lever sida vid sida (fattiga och rika) har man mat för dagen så har man. har man så bjuder man,har man inte så får grannen va hungrig...
det är mycket billigare i tanzi än zanzibar.
men svårt att säga om fördelar och nackdelar. allt har sin charm.
hur länge ska ni va borta behöver jag veta för att säga vart som är bäst då det finns olika saker att se och uppleva.
|
|
|

2012-01-04, 22:37
|
|
|
Thailand är underbart!
Tjena!
Jag och flickvännen åkte till Khao Lak i Thailand den 1/12-2011. Underbart fint, bra väder, trevligt folk och det bästa va att det va lungt och skönt där. Vissa dagar kunde vi nästan vara ensamma på stranden. Stor möjlighet att åka iväg på små resor och utflykter. Jämfört med många andra länder så är Thailand väldigt billigt, en vanlig måltid med dricka kostar ca 80-120 bath (20-30kr). Om man ska äta billigt så kan du komma ner på 40-50 bath och om du ska äta finfint så blir det upp till 500 bath. Riktigt läckert land!
Jag bifogar lite filmer från vår resa, kommentera gärna!
Titta och njut!
Go Pro Hero 960 Elephant 720p - YouTube
Thailand Bamboo Island Go Pro 720p - YouTube
Thailand Boat Trip Go Pro 720 - YouTube
|
|
 |
|
 |
|
 |
|