ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-10-01, 23:37

Gäst

Thumbs down Varning för FOREX
FOREX marknadsför sig konsekvent som ett växlingskontor utan avgifter, det skall vara kurserna som gäller. Idag när jag skulle växla på FOREX lade de utan förvarning på en växlingavgift på 25 kronor som de hade infört idag. Och det var ingen märklig valuta jag försökte växla, det var danska kronor till svenska kronor på deras kontor i Malmö. Akta er alltså för bluffmarknadsföringen från FOREX och kolla notorna noga. Marknadsföreningen i butikerna och på deras hemsida: FOREX kan man numera inte lita på.
Svara med citat

Gammal 2007-10-01, 23:51

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jag har inte växlat på forex på flera år men jag vill minnas att dom alltid tagit ut 25 kr om man växlar till svenska kronor och inte har ett forexkvitto att man sålt svenska kronor innan, d.v.s. om du har 1000 kr, köper USD, reser iväg, kommer tillbaka, har 50 USD kvar så kan du växla tillbaka dessa utan avgift om du visar första växlingskvittot. I annat fall får man betala 25 kr för växlingen till SEK.
Svara med citat

Gammal 2007-10-02, 00:14

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Jag har inte växlat på forex på flera år men jag vill minnas att dom alltid tagit ut 25 kr om man växlar till svenska kronor och inte har ett forexkvitto att man sålt svenska kronor innan, d.v.s. om du har 1000 kr, köper USD, reser iväg, kommer tillbaka, har 50 USD kvar så kan du växla tillbaka dessa utan avgift om du visar första växlingskvittot. I annat fall får man betala 25 kr för växlingen till SEK.
Låter väldigt logiskt tycker jag! Kan ju inte tänka mig att Forex växlar pengar av ren välgörenhet - de är ju ett vinstdrivande företag.

Gammal 2007-10-02, 00:24

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jag kom precis tänka på att jag är helt säker att jag har sett Forex skriva på sina växlingskvitton något i stil med "spara kvittot för att växla tillbaka utan avgift"
Svara med citat

Gammal 2007-10-02, 08:19

Gäst

Standard
Till Sofia, Forex tjänar ju pengar på skillnaden mellan köp och säljkursen. De har alltid tidigare växlat gratis när det gäller danska kronor.
Svara med citat

Gammal 2007-10-02, 12:55

Gäst

Standard
Vill minnas att jag alltid lärt mig att spara kvittona för att slippa eventuella kostnader.
Svara med citat

Gammal 2007-10-02, 23:49

Yezzie

Medlem
Yezzie är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via ICQ till Yezzie
Standard
Att man måste ha kvitto för att växla tillbaka till svenska pengar är INTE något nytt på Forex. Har varit så så länge jag kan minnas...
Svara med citat

Gammal 2007-10-04, 19:57

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Jag kom precis tänka på att jag är helt säker att jag har sett Forex skriva på sina växlingskvitton något i stil med "spara kvittot för att växla tillbaka utan avgift"
stämmer brqa det micke så är det(eller har varit)

Citat:
Ursprungligen postat av Yezzie Visa inlägg

Att man måste ha kvitto för att växla tillbaka till svenska pengar är INTE något nytt på Forex. Har varit så så länge jag kan minnas...
man måste väl inte ha kvitto. därimot så slipper man avgift om man har kvittot kvar som man växlade till den aktuella valutan innna man åkte.

har altid växlat på forex arlanda(beställt valutor om det skulle vara en större summa) och är jätte nöjd med det så jag tycker inte en avgift på 25:- är små potatis...
/Tom
Svara med citat

Gammal 2007-10-04, 20:45

Yezzie

Medlem
Yezzie är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via ICQ till Yezzie
Standard
Menade givetvis för att få det gratis
Svara med citat

Gammal 2007-10-07, 17:38

jonatan

Standard
Forex har rätt höga skillnader mellan köp- och säljpriset på alla lite ovanligare valutor.
När jag åkte till Kina i sommras jämförde jag lite.
Tillslut tog jag med mig svenka pengar och växlade på flygplaten i Peking. Jämfört mot Forex i Sverige tjänade jag 1200 kr på detta.
Svara med citat

Gammal 2007-10-22, 16:05

Gäst

Thumbs up Forex
JA DU.
klart du behöver ha kvar kvittot!!!!!
läs på kvittot nästa gång så ser du!!!!

du växlar tillbaka helt utan avgift om du har kvar kvittot
utan kvittot kostar det mellan 25-30 i avgift.

jag växlar ca 1 gång i månaden och är nöjd med forex.
forex har bra kurser för dagen..

men om du vet att du ska resa snart igen så behöver du inte växla tillbaka.

ett tips till dej, läs på kvittot nästa gång så behöver du inte avgift för att växla ca 50 kr ens.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8