ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-27, 22:24

Shagis

Standard Billjet hos Supremecard?
Nån som vet HUR detta erbjudande funkar?De bjuder på 2 st billjeter till London/Paris/Prag...att välja på...men hur detta funkar rent teknisk,hur dom bokar,med vilken resebyrå,flygbolag?Kan man välja flyget ev.hotellet?
Kanske nån kan hjälpa att få lite svar...
Svara med citat

Gammal 2007-08-20, 18:02

Grim

Standard
Jag pratade med en av försäljarna vid tunnelbanan i Sthlm härom dagen och där visar det sig att om du skaffar detta kort så får du en resa till London eller Prag om du handlar för 15 000 kr. Och 2 st biljetter när du handlar för 25 000 kr, detta över en period på 4 månader. Dock ingår inte flygskatten så den får man stå för själv. Men kortet har bra avgifter och man får se detta som en extra bonus på saker man ändå hade köpt?

Om jag uppfattade det hela rätt så är det så att det är buyandfly som sköter bokningen av resor och de bokar resor från olika bolag och de har inte något speciellt avtal med t ex. malmö aviation eller dyl.
Svara med citat

Gammal 2008-02-02, 13:29

Gäst

Unhappy Nåt lur är det
Bli inte lurad och tro att det är nåt extra du får med en resa till Prag,London eller Paris
saken är att de bokar dig enbart hos "fina flygbolag" så priset är dyrare än som om du skulle köpa en vanlig reguljär biljett hos "de mindre fina bolag"
Detta hände mig så biljetten blir och förblir lögn fast väldig fin lögn från supreme card.
Resan till Paris i mitt fall skulle kostat 2200:- kronor men service avgifter och skatt gick på
804:-
Samma resa med annat bolag från Norge kostade 814:- ink.skatt och avgifter.

Döm själv får du en resa gratis?

Jag ringde och ville ändra till den här bolaget men svaret blev att de jobbar enbart med vissa flygbolag.

Får man en resa eller är det nåt lurt???

/Gå inte på det!
Svara med citat

Gammal 2008-02-27, 20:31

Gäst

Angry Nåt lurt med BuyandFly
Buy and Fly erbjöd sig att boka hotell med 20% rabatt i Prag.Dom har avtal med Sun Hotell.
När jag gjick in på Sun Hotells egen hemsida hade dom motsvarande erbjudande på exakt samma hotell för 5% lägre kostnad änn vad Buy and Fly erbjöd.
I övrigt är personalen lite ovänliga som ej kan presentera sig med efternamnet på den man pratar med. Dom får endast använda sig av sitt förnamn "säger dom".

Nåt lurt är det!
Svara med citat

Gammal 2008-07-26, 13:50

Gäst

Standard Bluff!!
Jag har precis tänkt använda mina gratis vouchers till Paris. Via telefon är beskedet att det är inte säkert att vi har några platser kvar! Jag har docj skickat in kortet med 3 alternativa resdatum som ligger mellan 1-2 månader framåt och kan inte ett reseföretag fixa biljetter då så är det något som är mycket fel.
Jag har redan börjat fila på ett brev till ARN, vad som gäller är mycket otydligt i informationen på vouchern. Enligt tjejen i telefon så brinner mina vouchers inne om det inte finns någon resa på mina datum, låter helt sjukt i mina öron.

Var dessutom observanta på de "från" poäng nivåer som anges, min frånresa till London på 70.000 poäng kostade 210.000 poäng + skatter på 800 kr!!!!
Frånpriset existerar inte om Ni säger att jag vill åka när det kostar 70.000 poäng.....
Nej, en rejäl granskning av Supreme Card Gold vore på sin plats!!!!!!
Svara med citat

Gammal 2009-07-31, 14:18

Gäst

Standard Kommer någon åt Buy and Fly.se?
Finns det här företaget ens? Jag har sökt och sökt men hittar inte hemsidan eller mer information än det här forumet. Help please.
Svara med citat

Gammal 2009-08-01, 15:41

Branock

Angry Är man lurad eller är man lurad?
Jag tolkar det som att resursbank (Supremecard) sagt upp avtalet med Buyandfly. Vet inet om dessa existerar längre här i Sverige. Se avtalstexten från Supremecard så inser nog du också, precis som jag, att du kan känna dig blåst på biljetterna.

Villkor för Supreme Card Bonusprogram

Fysisk person som beviljats Supreme Card ansluts automatiskt till vid var tid gällande bonusprogram. Sådan anslutning är f.n. kostnadsfri. Kontohavaren erhåller f.n. 1 poäng för varje krona som fakturerats Supreme Card-kontot och som betalats enligt kontovillkoren. Särskilda kampanjer kan förekomma.

Följande transaktioner berättigar inte till poäng:

A. Uttag i automat, Bank/Postkontor, Svensk Kassaservice eller annan kontanthandel
B. Köp och växling av valuta
C. Kostnader för påminnelse, krav och inkasso samt övriga kostnader och avgifter

Redovisning av bonuspoäng sker löpande via kontoutdrag och på kundens konto via inloggning på Internet. Erhållna poäng kan ej lösas in mot kontanter. Kontohavaren har möjlighet att inlösa intjä- nade poäng hos partners inom aktuella bonusprogram enligt de villkor som vid var tid tillämpas av RB och respektive partner. RB ansvarar inte för poäng som lösts in hos partner, inte heller för kvalitet och innehåll avseende den vara eller tjänst som poäng inlösts mot. Eventuella krav härför skall riktas mot partner. Vad gäller krediteringar, t.ex. hänförliga till returer av varor eller tjänster gäller att motsvarande poäng avräknas från kontot. RB ansvarar inte heller för de villkor som partner ställer upp för inlösen, eller andra eventuella åtgärder som partner vidtar.

Utöver vad som i övrigt angetts i dessa bonusvillkor äger kontoinnehavaren rätt att inlösa poäng enbart om kontot ej, har förfallen skuld, eller har sagts upp av RB eller kontoinnehavaren. Om kontot sagts upp av någon av parterna kommer samtliga poäng att förverkas. RB ansvarar ej för eventuella skatte- konsekvenser som kan uppkomma på grund av bonusprogram. RB har rätt att med omedelbar verkan, upphöra med bonusprogram, ändra villkoren för inlösen av poäng eller att i övrigt ändra dessa villkor.
Svara med citat

Gammal 2009-09-29, 22:14

Gäst

Thumbs down Supreme card - väldigt oseriöst!!!
Hej, ja detta är ett märkligt företag. Jag har haft ett konto kopplat till kreditkort där, men det skulle jag verkligen inte rekommendera. I början kan det gå bra, men efter ett tag skickar de de ut 2 inbetalningskort till din räkning som är i princip identiska, tar du fel och använder det ena inbetalningskortet med OCR-nummer så åker du ofrivilligt på olika debiteringar i form försäkringspremier (försäkring som är helt värdelös) som är en viss procentuell summa av allt du handlar i evig framtid. Om du lyckas stoppa denna försäkring tillslut kan du räkna med andra avgifter hela tiden och dylika fakturaavgifter på själva utskicket. Fakturorna är dessutom väldigt otydliga och svårlästa, det är väldigt lurigt att förstå själva slutsumman och vad man skall betala tillsist (och då passar det bra med en massa förseningsavgifter också...smart drag!).
Nä, detta företag känns allt annat än bra - nu har jag sagt upp hela kontot och vill aldrig mer ha med dem att göra. Cheferna inom företaget går inte att komma i kontakt med, man får inte heller veta vad de heter. Det mesta är hemligt. Jag är förvånad över att Supreme Card inte anmälts till KO för länge sedan. Se upp innan du skaffar detta kort !!
- det finns många andra aktörer i branschen nu, då är det betydligt bättre att välja gamla etablerade och i varje fall seriösa företag.
Så kontentan, jag håller helt med något av föregående inlägg "är man lurad eller är man lurad" - räkna med att man blir superblåst här!!
Svara med citat

Gammal 2010-03-04, 20:17

Gäst

Angry ta aldrig supremecard
jag håller med fullständigt!!

min mor dog för en och en halv månad sedan. detta skedde utomlands och det tog oss tre veckor att få hem hennes kropp. vi kom hem en fredag och veckan därpå började vi ringa till alla hennes `kreditkort´ hon har betlskydd hos dom flesta och jag antar att hon hade försäkringspremien hos supremecard i fall något skulle hända henne. vad jag nu tycker är konstigt, jag slog upp all information på nätet och där uppfatade jag det som om att om personen avlider så täcker premien det. jag ringde rätt så i början av februari och vi skulle få en massa blanketter hemskickade nu den 4de mars ringer vi igen och frågar om vad blanketterna tagit vägen och vad det innebär med försäkringspremien.
nej den gälle inte, bara om hon blivit arbetlös eller om hon inte kunnat jobba p.g.a sjukhusvistelse. jag tyckte att det lät märkligt för att det var inte det jaghade läst.
jag går in på deras sida igen och konstigt nog så har jag fruktansvärt svårt att hitta information om försäkringspremien, vilket jag inte haft tidigare. jag sitter och letar i minst en halvtimme när det går upp för mig att dom är kopplade med resurs bank. jag klickar mig igenom och då står det helt plötsligt att sjukhusvistelse måste meddelas snarast. vi kunde inte göra det eftersom vi var utomlands och inte hade någon aning om hennes kreditkort. jag slår upp försäkringspremien via resurs och där står det att om pesonen som har kredit hos avlider då har dom rätt att säga upp försäkring med omedelbar verkan. detta läste jag inte i januari. personen i luren undrade varför vi inte ringt innan vilket vi hade gjort. det är något lurt med det här företaget och jag kommer att ge allt för att informera folk hur lurade dom blir. ta remember kortet istället där har ni ett seriöst företag. Min mamma har blivit lurad på 'försäkringspreimien' ett bra tag och för vad. hon var 54 år med jobb och en halvpension varför ta något som ska skydda mot arbetslöshet när hon skulle börja ta ut sin pension vid 55?
jag säger till alla snälla håll er till seriösa företag!!
dom här lurar en förmögenhet av folk!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8