ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-30, 15:50

Standard Bulgarien eller Tunisien?
Jag skulle gärna vilja veta vilket som är mest värt att fara till av bulgarien eller tunisien?
Det ska ju vara billigt och man ska kunna shoppa mycket. Jag har försökt ta reda på hur det är i Tunisien så skulle gärna vilja höra av någon som har varit på ett av ställena eller båda.
Svara med citat

Gammal 2007-07-14, 14:55

hillevisan

Standard tinisien eller bulgarien
hejsan
1994 var jag i bulgarien,och förra året semestrade vi i tunisien.
i år ska vi åka till bulgarien.hoppas att vi får det bra,det jag minns av bulgarien så här 13 år senare var att det var bra mat billigt och det ska det ju vara fortfarande(en anledning att vi reser dit)fina stränder,
Tunisien är rena shopping paradiset,man shoppar och prutar precis som i thailand,det är helt galet,fruktansvärt roligt ge dej aldrig om du står och skall göra affärer.och framför allt ge dej inte in i ett affärssnack om du inte vill ha varan.shoppa alltid på morgonen,dels att det blir otroligt varmt om du ger dej ut på shopping tur mitt på dagen.och så är det så här att tunisierna tror att får de en bra start på morgonen blir hela dagen lyckosam,så den första affären är den aldra viktigaste.Vi bodde på hotell marabout i sousse,ett bra hotell kort och gott rena rum bra mat jätte fin strand med en badvakt som hade järnkoll på allt.Kul underhållning på hotellet på kvällarna,Kan också rekomendera att följa med på 2 dagars turen till sahara öknen,120 mil tur men det är en upplevelse.eftersom de gör stopp med jämna mellanrum så funkar det att ha med barn,vår dotter som då va 6 år tyckte att det var jätte spännande.jag rekomenderar starkt att åka till tunisien,jag kommer att resa dit igen.
Ska bli kul att se bulgarien igen,återkommer med information när vi kommit hem igen.
Mvh Hillevisan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8