ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-04-09, 21:28

Standard Restresmålstips
Hej!
Jag och min sambo har bestämmt oss för att åka på semester tillsammans i september, eftersom vi båda kommer jobba hela sommaren.
Har fram tills nu varit helt inne på Grekland, ön Thassos och ett hotell där som vi tyckte var fint, problemet är att det hotellet nästan är fullbokat redan och vi har utav ekonomiska skäl inte råd att boka och betala resan nu.
Vi måste snällt vänta tills efter vi kommit hem från familjesemestern i Turkiet i mitten på juni.
Kommer i princip ALLA resor vara slutsålda då?
Vi kan tänka oss att resa till i stort sett vilket soligt land inom Europa som helst (Frankrike, Italien, Portugal, Grekland...) på antingen 1 eller 2 veckor.
Både sol och bad och storstadssemester är intressant.
Vi värdesätter dock ett fint boende (iaf 4*) och har en gräns på ca. 20.000 kr. som ska täcka flyg och hotell.
Snälla kom med tips på platser som det brukar finnas resor kvar till fast man bokar sent - innan vi får se drömsemestern gå helt upp i rök! :wink:
Mvh, A
Svara med citat

Gammal 2007-04-10, 12:02

Robin.larsson

Moderator
Robin.larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 6

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard
Kreta??

Koh Lanta 27/1-12 - 14/3-12
Svara med citat

Gammal 2007-04-10, 15:24

Me

Världsvan
Me är inte uppkopplad
Mes avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 6

Standard
Slår ett slag för Egypten. Till det priset får ni en suverän resa och mycket fint hotell med halvpension om man vill. Hotellen håller hög standard och man får uppleva en massa för en billig penning.

Gammal 2007-04-10, 22:10

Standard
Egypten har vi redan besökt , ett underbart land - men denna semester vill vi satsa på europa för hela slanten.
Kreta skulle kunna vara intressant, men är det inte lika snabb åtgång på resorna dit som det verkar vara till andra grekiska öar?
Tack för era svar!
Mvh, A
Svara med citat

Gammal 2007-04-12, 12:35

Sjalen

Globetrotter
Sjalen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Egypten har vi redan besökt , ett underbart land - men denna semester vill vi satsa på europa för hela slanten.
Kreta skulle kunna vara intressant, men är det inte lika snabb åtgång på resorna dit som det verkar vara till andra grekiska öar?
Tack för era svar!
Mvh, A
Sicilien! 8)
Svara med citat

Gammal 2007-04-12, 16:11

Standard
Italien har vi funderat mycket på, det verkar vara ett väldigt vackert land!
Men är det inte väldigt dyrt att semestra i Italien? Eller gäller det bara storstäder - typ Rom?
Tack för tipset!
Svara med citat

Gammal 2007-04-29, 20:41

kajsakomet

Medlem
kajsakomet är inte uppkopplad
kajsakomets avatar

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Standard
Södra Italien ska tydligen vara billigare än andra delar av Italien.Själv ska jag till kalibrien med familjen i slutet av augusti.Har tidigare år varit på italienska rivieran och även på Adriakusten.Jag tycker att priserna är ungefär som i Sverige.Men...men,Italien är ett underbart land och jag rekomenderar dej verkligen att åka dit. Medelhavskusten är alldeles
fantastiskt vacker.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8