ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-10-07, 18:24

Champagnegirl

Standard Isla Margarita
Hej!
Jag och min sambo ska åka till Isla Margarita i januari. Vill gärna ha lite tips och roliga erfarenheter från någon som varit där. Hur är maten tex? Speciella sevärdheter? Stränderna? Med mera...
Svara med citat

Gammal 2006-10-25, 00:39

Standard
Varldens vackraste strander, och varldens klaraste vatten.
sags att man kan slappa ner ett mynd pa 30 meters djup och se den pa botten.

Om man gillar havsmat ar detta ditt stalle, superbilligt och vansinigt gott.
testa hummern
Svara med citat

Gammal 2006-11-15, 17:55

lumi

Nykomling
lumi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 0

Standard
Vi åker nästa fredag... 24 november... jag lovar att jag ska rapportera!!
Svara med citat

Gammal 2006-11-18, 14:56

anbj

Nykomling
anbj är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Rykte: 0

Standard
Vi var på väg till Isla Margarita men det blev Pipa i Brasilien istället. Rapportera gärna hur maten är, vi hörde att den vara lite sisådär eftersom det inte är någon direkt konkurrens mellan restaurangerna på ön... I övrigt verkar det vara en toppen ö!

Gammal 2006-12-20, 12:28

Standard
Har nu kommit hem och varit hemma en vecka....

Maten: Inte nåt vidare. Halvbilligt men inte något speciellt att nämna. Mycket friterat och endast vitt bröd så jag kan rekomendera att för våra svenska magar ta med lite fibrer. Kanske lite knäckebröd eller linfrön.
Lunch: ca 20-30 kronor Middag: 70:-

Drycker: Naturligtvis rom men vin och öl finns det gott om. En taxichaufför sa att Venezuelas nationalsport var att dricka öl.

Stränderna: Vi bodde på hotell Portofino som har en egen strand, Playa el Humo. De flesta hotell ligger efter playa el agua som är en stor och exploaterad strand om man säger så. Mitt tips är att ta en taxi till övriga stränder, manzanillo och Guaycan är stränder som ligger nära och kostar typ 15-20 kronor att ta sig till med taxi. Sedan är stränderna på sydkusten betydligt lugnare om man är rädd för vågor.

Människorna: Underbara... inte överdrivet gästvänliga men självklart vet de att europeiska turister är dem man tjänar pengar på så se upp och räkna efter ordentligt hur mycket ni betalar. Det är ganska svårt att hålla reda på alla nollor.

Sevärdheter: Förutom vanliga turistaktiviteter som snorkling och jeepsafari så var vi en hel del inne i det kommersiella centrumet Porlamar. Här finns gott om affärer där man kan pruta. Samt ett gäng stora köpcentrum där priserna är som hemma men med betydligt större utbud. Sambill är ett dyrt köpcenter med fina märkesaffärer men roligt att besöka. Rattan är ett annat köpcenter men se till att ni åker dit och inte till en butik som heter Rattan. Sedan är ett besök på Kaninmarknaden väl värt. Det är en jättstor marknad under tak där man kan hitta riktigt billiga märkeskläder, väskor och prylar samt inhemska varor av olika slag.

Överlag är jag supernöjd med resan och hade en massa saker kvar som vi ville göra men tiden räcker inte riktigt till när man samtidigt bara vill ligga på stranden och drick Piña Colada!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8