Citat:
|
Ursprungligen postat av Eddie
Hej
Jag behöver er hjälp!
Jag har tänkt att överraska min blivande fru med smekmånad utöver det vanliga. Destination: Varmt, blått hav och vita stränder (och helst med egen bungalow) i västindien eller asien. Jag behöver er hjälp om råd med:
1) Tips om det land/ort/destination/hotell/resort?
2) Vart bokar man ovanstående bäst?
3) Vilken resebyrå/flygbolag kontaktar man ang resan?
Resan ska ske i februari 2007.
mvh
Eddie
|
Låter trevligt att resa bort för att fira!
ett billigt alternativ är Gambia (väst africa)
värme i luften i feb. ca 34 i skuggan
värme i atlanten ca 34
hotellpolen ca 33 om man väljer hotel senigambia. det finns finna stränder och ännu inte fullt på dom så räkna med att gå 5 min innan du ser en nordisk människa. finns billiga hotel och dyrare. men kan rekomendera senigambia nästan lite för stort men helt ok.på framsidan är det nästan turist stad på baksidan poler å barer egen strand remsa men obs stranden är ca 2 mil lång så gå inte fel. lite prizer ute på svenska restauranger.
en kykling för 2 med potatis(pommes) ca 30 svenska kr.. en öl ca 15 kr. en liter vin ca 40 kr. men våga äta på lokala ställen. en liter wisky en limpa cigg marlboro 4 öl 4 kykling med tillbehör gick på 200 kr.. vi hade även en egen kypare som talade svenska så han blev glad när han fick en tia. taxi vid hotellet är dyrt. en taxi på gatan 5 meter bort ca 100 svenska kr för två tim. men hotellets taxi väntar på dej vart ni än ska å du betallar inte för än du är på hotellet igen.. obs pruta på allt ca 60 kr av en hundralapp. syde upp en kostym hos lindas boutic (svenska) för 300 kr. kolla med ving om gambia. finns även en kille som heter lamin bor i gambia och lever på att hyra ut lyxlägenheter till svenskar men hyr även ut hyddor på öde stränder. en bra kille kolla på travelpix.com där många rekomenderar han. priz 2 veckor ca 10.000-20.000 för två!!! beroende på hotell